خبرگزاری کار ایران

ابتکار:

حضور ۸۰ تشکل غیردولتی در چهاردمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۱۰۳

در حال حاضر حدود ۸۰ تشکیل غیردولتی در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند تا از دیدگاه‌ و رویکرد منتقدانه‌ آنها استفاده کنیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست از حضور ۸۰ تشکل غیردولتی در چهاردمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار در حاشیه مراسم افتتاحیه چهاردمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زییست گفت: این نمایشگاه فرصتی برای تبادل اطلاعات، فناوری و تجارت سبز است که با استقبال خوب بخش خصوصی روبرو شده است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۸۰ تشکیل غیردولتی در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند تا از دیدگاه‌ و رویکرد منتقدانه‌ آنها استفاده کنیم.

رئیس سازمان محیط زیست در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد اقدامات این سازمان برای مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: امروز رسماً از سازمان ملل خواسته‌ایم که صندوق منطقه‌ای مقابله با گرد و غبار را راه‌اندازی کند و ایران نیز حاضر است در این زمینه پیش‌گام باشد. مطالعات و اطلاعات ماهواره‌ای نشان می‌دهد که منابع ریزگرد‌ها در کشورهای مختلف منطقه همچون عربستان سعودی، عراق، مرز دو کشور عراق و سوریه، اردن و حتی نواحی شمالی آفریقا وجود دارد. بنابراین باید به صورت منطقه‌ای با این پدیده مقابله کرد.

ابتکار افزود: وزیر بهداشت برای رسیدگی به وضعیت درمان و واکنش سریع در منطقه حضور پیدا کردند، اما سازمان حفاظت محیط زیست وظیفه داشت که همراه با برنامه و اعتبار به این استان سفر کند و راه‌حل‌هایی را ارائه دهد که خوشبختانه با همکاری هفت دستگاه مصوبه‌ای در دولت تصویب شد و اعتبار برای حل این مشکل در سال ۹۳-۹۴ پیش‌بینی شده است. هرچند که حضور برای همدردی وظیفه ماست اما وظیفه ما بیش از یک همدردی است.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که مشکل ریزگرد‌ها در خوزستان تا کی حل می‌شود، گفت: دولت یازدهم بنا ندارد که حقایق را به مردم نگوید. حل مشکل ریزگرد‌ها نیازمند برنامه طولانی مدت است. برای نمونه کشورهایی همچون ژاپن و کره در دو دهه است که در حال مقابله با این مشکل هستند اما هنوز این مشکل در این دو کشور به طور کامل حل نشده است.

وی در ارتباط با حذف بودجه مقابله با گرد و غبار از سوی مجلس شورای اسلامی گفت: این منابع درآمدی برای سازمان بسیار مهم است زیرا ما وظیفه پایش را برعهده داریم و برای این کار نیاز به تجهیزات داریم. اما امیدواریم که حذف بودجه از سرعت ما برای حل مشکلات نکاهد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اظهار کرد: حضور سازمان‌های مردم‌نهاد در حل این مشکل بسیار تاثیرگذار است در حال حاضر با کمک این سازمان‌ها، پنجاه هزار دانش‌آموز در استان خوزستان آموزش دیده‌اند که این اقدام خارج از توانایی کارمندان بخش آموزش سازمان بود. همچنین منابع آب تالاب هورالعظیم حدود دوماه است که باز شده و به درون تالاب می‌ریزد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز