خبرگزاری کار ایران

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس:

نظام مهندسی قزوین نباید تعاونی‌ها را به بهانه عدم تخصص حذف کند/ ضرورت تعیین تکلیف مسئولیت ایمنی ساختمان

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۴۸۱

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: درحال حاضر در کشور صنعت ساختمان ندارایم و ساختمان سازی ما همچنان سنتی است و نظام مهندسی باید برای این موضوع فکر کند، همچنین نباید تعاونی‌ها با این حرف که تخصص ندارند حذف شود، با حذف تعاونی‌های مسکن خیلی‌ها نمی‌تواند صاحب خانه باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، لطف الله سیاهکلی در نشست بررسی مشکلات تعاونی‌های مسکن استان که روز پنجشنبه با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان، نمایندگان قزوین در مجلس و مسئولین حوزه مسکن در سالن جلسات اتاق تعاون برگزار شد، گفت: در حوزه مسکن به نظر می‌رسد برای ساخت مسکن ارزان و ایمن باید سراغ صنعت ساختمانی رفت.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس ادامه داد: این حرف که سازنده باید ضرورتا متخصص باشد قابل پذیرش نیست، البته سازنده باید از متخصصین استفاده کند.

وی عنوان کرد: قانون اگر اشکال دارد باید برای اصلاح ارجاع داده شود، البته مقررات جدای از قوانین بوده و اصلاح آن دست نهادهای مرتبط است و باید متناسب با روز باید تغییر پیدا کند.

این مسئول ادامه داد: چیزی که امروز درباره تعرفه شنیدیم عجیب بود، پیشنهاد ما این است که خواسته‌های تعاونی‌ها جمع بندی و در جلسه هیئت چهار نفره بررسی شود تا به نتیجه برسیم.

وی بیان کرد: نظام مهندسی باید یک بار برای همیشه تکلیف مسئولیت ایمنی ساختمان را مشخص کند، اگر این مسئولیت برعهده ناظر است و ایمنی و مدت عمر ساختمان تضمین می‌شود، هرچقدر پول بگیرد قبول است اما اینکه صرفا در پروژه حضور پیدا کرده سُک سُک کند و برود قابل قبول نیست و تعدد ناظرها و ناظر بر ناظر قبول نیست.

سیاهکلی یادآور شد: درباره هزینه تمدید نظارت هم اگر ۱۰ سال پیش ۷ میلیون پرداخت شده نباید گفت پول کمی است، متناسب با آن زمان زیاد بوده، درحال حاضر هم باید با ضریب متناسب به‌روز شود.

در این جلسه موضوع نظارت بر ساختمان‌های بلند مرتبه تعاونی‌های مسکن، بررسی چگونگی کسر سهمیه ناظران ساختمان در ساختمان‌های متراژ بالا و نحوه و زمان تمدید پروانه ساختمان‌های بلند مرتبه بررسی شد.

همچنین نماینده‌های چند تعاونی مسکن و نمایندگان استان و اتاق تعاون دغدغه‌های خود را درباره حوزه مسکن مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز