خبرگزاری کار ایران

اتحادیه پوشاک پیشرو در آموزش دانش به اعضای خود/ مشکلات سامانه های دولتی، دلیل سختی صدور مجوزها است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۵۴۹

همایش آشنایی با دوره‌های MBA و DBA و مهندسی ارتباطات مؤثر منظور ارتقاء سطح علمی مدیران تولید و خرده‌ فروش‌های صنعت پوشاک کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا،‌ ابوالقاسم شیرازی رییس اتحادیه پوشاک در ابتدای این همایش با ابراز امیدواری در خدمت هرچه بهتر اتحادیه پوشاک به فعالان این عرصه گفت: وجود تولیدکنندگان و فروشندگان در صنعت پوشاک موجب افتخار اتحادیه است. اما چیزی که مشهود است این است که متأسفانه تاکنون نتوانستیم در حوزه آموزش به‌خوبی عمل کنیم. البته یکی از دلایل آن می‌تواند این باشد که عموما فعالان این عرصه مانند فروشندگان، خرده‌فروش‌ها و تولیدکنندگان رغبتی برای آموزش‌پذیری و فرهنگ‌پذیری نشان نمی‌دهند.

وی ادامه داد: همه فعالان حوزه پوشاک از رکودی که در چند سال اخیر به‌ویژه از پس‌از کرونا در بازار پوشاک حاکم است، گله‌مند هستیم. اما آیا باید منتظر رسیدن ناجی باشیم و هیچ اقدامی از سوی ما شکل نگیرد؟ آیا تاکنون ‌کسی در حوزه پوشاک نتوانسته موفق عمل کند؟ باید به همان قول معروف " از تو حرکت از خدا برکت" توجه کنیم و گامی در جهت بهبود شرایط فعلی برداریم. نباید ساکن بایستیم و منتظر رسیدن ناجی باشیم.

ابوالقاسم شیرازی با تایید بر دانشی و علمی بودن امور نیز گفت: همچنان که طبق فرموده مقام‌معظم رهبری تولیدات باید دانش بنیان و بر اساس دانش باشد،‌ معتقدم اگر چنین نکنیم نه‌تنها از رقبای داخلی بلکه از دنیا نیز عقب خواهیم ماند.

وی با اشاره به مشکلات این صنعت گفت: در شهر تهران بالغ‌بر 18 تا 20 هزار فعال حوزه پوشاک وجود دارد. بنابراین امکان وقت گذاری برای رسیدگی به مشکلات تک‌تک آن‌ها به‌صورت فردی میسر نیست. بر همین اساس دوستان و نمایندگان و مدیران بسیاری در سطوح های اجرایی و نظارتی حوزه پوشاک وجود دارند تا بتوانند مشکلات آن‌ها را در یک شمای کلی در مجلس و در نهادهای قانونی مطرح و حل کنند.

رییس اتحادیه پوشاک ضمن یادآوری مسئله عفاف و حجاب که اتحادیه پوشاک و تولیدکنندگان پوشاک موظف به رعایت آن هستند، گفت: مسئله عفاف و حجاب در آموزه‌های دینی و قواعد کشوری وجود دارد اما ترجیح می‌دهیم با روش‌های درست پیش رویم. بنابراین اتحادیه پوشاک با همکاری ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر تلاش می‌کند تا به وضعیت عفاف و حجاب پرداخته و برای تولیدکنندگان و فروشندگان آن‌ها آموزش‌های لازم را ارائه دهد.

وی همچنین استیجاری بودن بسیاری از فروشگاه‌های پوشاک را یکی از مشکلات اصلی نامید که اتحادیه پوشاک با آن روبروست و گفت: همواره انجمن‌ها بر اساس منافع افراد تشکیل‌دهنده یا اعضای آن تلاش می‌کنند. اما اتحادیه‌ها در تلاش هستند تا از منافع حاکمیت و سیاست‌گذاریکهای دولت دفاع نموده و منفعت اعضای اتحادیه‌ها را نیز در نظر داشته باشد و اگر مطالباتی در بستر قانون وجود دارد آن را به‌صورت لایحه یا درخواست از دولت طلب کنند.

رییس اتحادیه پوشاک همچنین قاچاق پوشاک را از دلایل اصلی تحت تاثیر قرار گرفتن بازار فروش داخلی نامید و گفت: پنج سالی است که واردات پوشاک برندهای خارجی به کشور ممنوع‌شده است. بنابراین پوشاک خارجی موجود در کشور همگی قاچاق هستند. چه‌بسا بسیار تولیدکنندگانی داریم که محصولات بسیار باکیفیت‌تر تولید و پخش می‌کنند. معتقدم که باید تولیدکنندگان خود نیز به فروش روی آورند. در کشور اتحادیه‌های مختلفی داریم و این مسئله نظارت و برخورد با فروشندگان خاطی را با مشکل مواجه می‌کند برای نمونه برخی از فروشندگان پوشاک مجوزهای خود را از اتحادیه خیاطان، پیراهن‌دوزان،کشبافان و غیره می‌گیرند. بنابراین اتحادیه پوشاک هیچ وجهه قانونی در برخورد با فروشندگان خاطی صنوف همگن سایر اتحادیه‌ها ندارد.

به اعتقاد وی بسیاری از مشکلاتی که تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با آن مواجه هستند به دلیل نبود آگاهی و دانش است و چه‌بسا بسیاری از آن‌ها مالیات جریمه و ارزش‌افزوده بیشتری را به دلیل نبود همین آگاهی و دانش پرداخت می‌کنند.

وی در ادامه دلیل تأخیر در صدور مجوزها را سامان‌دهی آن‌ها به وسیله سامانه ایرانیان اصناف نامید و گفت: به دلیل عدم مدیریت درست و مشکلات موجود در سامانه مورد نظر که بعضاً با اشکالات متعددی همراه است، مواجه هستیم. بنابراین این مشکلات فرایند صدور مجوزها را با مشکل مواجه میکند. درنتیجه این اتحادیه که باید به‌طور متوسط روزانه 30 مجوز صادر کند فقط میتواند 2 مجوز را صادر نماید.

ابوالقاسم شیرازی در پایان با بیان این‌که اتحادیه هیچ بودجه دولتی دریافت نمی‌کند گفت: اتحادیه پوشاک هیچ بودجه دولتی دریافت نمی‌کند و فقط از طریق دریافت حق عضویت افراد اداره می‌شود. البته می‌تواند از اعضای خود کمک‌های مردمی دریافت کند اما به دلیل آنکه نمی‌خواهیم وام‌دار کسی باشیم، از هیچ عضوی کمک مردمی و خودیاری دریافت نمی‌کنیم. صرفاً اتحادیه با دخل و خرج منطقی و برابر بودجه مصوب اداره می‌شود.

خبرنگار: لیلا محمودزاده

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز