خبرگزاری کار ایران

طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای بیش از ۱۹ هزار کودک قزوینی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۰۱۶

مدیرکل بهزیستی قزوین از معاینه ۱۹ هزار و ۶۶۸ کودک سه تا ۶ سال این استان در طرح پیشگیری از تنبلی چشم در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی دهباشی‌پور با اعلام این خبر گفت: تنبلی چشم یکی از بیماری های چشمی است که براساس آمار اعلام شده، حدود یک تا ۲ درصد کودکان به آن مبتلا می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: همه ساله طرح غربالگری تنبلی چشم از آبان ماه آغاز و تا پایان بهمن ادامه پیدا می کند و امسال نیز با توجه به ضرورت اجرای این طرح و به منظور پیشگیری از ازدحام جمعیت در مراکز این سازمان، مدت زمان اجرای طرح افزایش یافته است.

دهباشی‌پور با اشاره به اینکه امسال طرح غربالگری تنبلی چشم از اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان اسفندماه سال جاری ادامه خواهد یافت، تصریح کرد: طرح سنجش بینایی کودکان سه تا ۶ سال در ۵۳ مرکز مثبت زندگی و ۱۷ پایگاه غیردایمی و سیار موجود در سطح استان اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ۶ ماه نخست امسال از تعداد کودکانی که در طرح پیشگیری از تنبلی چشم معاینه مشارکت داشتند، یک هزار و ۲۳۶ کودک مشکوک تشخیص داده شدند که برای بررسی بیشتر به مراکز بینایی سنجی و چشم پزشک ارجاع داده شدند.

دهباشیپور اضافه کرد: کودکانی که در طرح پیشگیری از تنبلی چشم دچار مشکل باشند در صورت نیاز به کمک، برای هزینه عینک و جراحی چشم از سوی سازمان بهزیستی مورد حمایت قرار می گیرند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: امسال بیش از ۶۵ هزار کودک سه تا ۶ سال قزوینی مشمول طرح پیشگیری از تنبلی چشم هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز