خبرگزاری کار ایران

طرح غربالگری بینایی کودکان در 55 پایگاه استان همدان اجرا می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۹۹۴

سرپرست معاونت توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان همدان گفت: طرح غربالگری بینایی کودکان با هدف پیشگیری از تنبلی چشم در ۴۶ مرکز مثبت زندگی و ۹ پایگاه دائمی برای جامعه هدف این استان اجرا می شود.

به گزارش ایلنا از همدان، ابوالفضل باب الحوائجی افزود: اجرای طرح غربالگری بینایی در راستای پیشگیری از معلولیت‌هایی نظیر نابینایی و کم بینایی و تنبلی چشم، کاهش عوارض اجتماعی و روانی ناشی از کم‌بینایی یا نابینایی کودک در خانواده‌ها و تأمین سلامت جمعیت آینده کشور است.

وی با بیان اینکه در این طرح، کودکان دچار اختلال بینایی و تنبلی چشم شناسایی و اقدامات مقتضی برای درمان و مداوای آنها انجام می شود، سن طلایی تشخیص و درمان تنبلی چشم کودکان را سه تا ۶ سالگی برشمرد.

باب الحوائجی اظهار داشت: در بیماری تنبلی چشم، چشم های کودک سالم به نظر می‌رسد اما دید کافی وجود ندارد و عدم تشخیص و درمان منجر به نابینایی و کم بینایی کودک می شود.

سرپرست معاونت توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان همدان خاطرنشان کرد: معاینه چشم با E چارت و دستگاه اپتیک پلاس انجام می‌شود و در صورت نیاز کودک به بینایی سنج و در مرحله بعد چشم پزشک ارجاع خواهد شد.

باب الحوائجی از خانواده‌های دارای فرزند سه تا ۶ سال خواست برای سنجش بینایی کودکان خود هر سال یک مرتبه به پایگاه های سنجش بینایی مراجعه کنند زیرا چشم کودکان در حال رشد و اختلالات بینایی هم پیش‌رونده است.

وی تصریح کرد: کودکانی که در طول طرح پیشگیری از تنبلی چشم سنجش بینایی می شوند در صورت نیاز به کمک برای تامین هزینه عینک و جراحی چشم از طرف سازمان بهزیستی مورد حمایت قرار می گیرند.

سرپرست معاونت توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان همدان افزود: طرح غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ ساله سال گذشته با مشارکت ۳۹ هزار کودک سه تا ۶ ساله برای ۸۵ درصد از جامعه هدف با فراوانی بیشتر در شهرهای نهاوند، رزن، بهار و فامنین اجرا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز