خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان:

طرح زراعت چوب قزوین به بخش خصوصی واگذار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۷۸۹

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین تصریح کرد: در صورت انتخاب طرح زراعت چوب برای بیابان زدایی براساس قانون، اجرای آن را به مردم و بخش خصوصی واگذار می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محسن قاسم زاده در اعلام جزئیات این طرح اظهار کرد: با بررسی وضعیت دقیق آب و خاک منطقه، نحوه عملی کردن این طرح مشخص خواهد شد که در مرحله اجرا کدام‌یک از روش‌های جنگل کاری یا زراعت چوب انتخاب شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین ادامه داد: در صورت انتخاب روش جنگل کاری با تامین و تولید نهال از نهالستان‌های منابع طبیعی، عملیات کاشت نهال‌های مقاوم به شوری خاک را انجام می‌دهیم.

قاسم زاده با اشاره به اینکه ایجاد فضای سبز در مناطق بیابانی دشت قزوین از پیشروی بیابان جلوگیری کرده و مانع بروز ریزگرد‌ها در این منطقه می‌شود، بیان کرد: قابل پیش‌بینی است که پس از اولین مرحله که ایجاد پوشش گیاهی در مناطق بیابانی دشت قزوین است و همچنین بعد از تکمیل مطالعات ذکر شده، حدود 500 هکتار از اراضی را به طرح زراعت چوب یا جنگل کاری اختصاص دهیم.

وی خاطر نشان کرد: از حدود 900 هزار هکتار اراضی ملی در استان قزوین 29 هزار هکتار را بیابان تشکیل می‌‌دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین یادآور شد: متاسفانه در برخی سال‌ها که شاهد تشدید خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها در استان هستیم این اراضی به یک کانون منطقه‌ای ریزگرد‌ها تبدیل گشته و با خود آلودگی‌های زیست محیطی و همچنین آلودگی هوا را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز