خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد ؛

پایان برداشت خوشه‌های برنج در گیلان/افزایش ۱۵ درصدی محصول

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۴۷۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: امسال یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن شلتوک از شالیزار‌های گیلان برداشت شد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اعلام پایان برداشت برنج در شالیزار‌های گیلان گفت: امسال یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن شلتوک برنج از شالیزار‌های گیلان برداشت شد که پیش بینی می‌شود ۷۱۳ هزار تن برنج سفید به ارزش ۴۹۰ هزار میلیارد ریال از آن استحصال شود.

صالح محمدی با اشاره به اینکه برداشت برنج از اوایل مرداد در گیلان آغاز شد گفت: پارسال ۶۱۹ هزار و ۵۶۸ تن برنج از شالیزار‌های گیلان برداشت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: مساعد بودن شرایط آب و هوایی و کشاورزی ماشینی علت این افزایش تولید است.

وی همچنین با اشاره به برداشت ماشینی ۱۸۵ هزار هکتار از شالیزار‌ها گفت: کاهش هزینه‌های تولید، افزایش درآمد کشاورزان، کاهش ضایعات برنج و افزایش سرعت در تولید برنج از مزایای کشت و برداشت ماشینی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به ممنوعیت سوزاندن کاه و کلش، گفت: این محصول نیز می‌تواند برای کشاورزان درآمدزا باشد و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.


گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار و ۳۰۰ هزار شالیکار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز