خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

اشتغال۲۷۰۰ نفر در صنعت پرورش میگو گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۱۲۶

مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: درحال حاضر در صنعت میگو گلستان ۲۷۰۰ نفر از جوانان گلستانی مشغول به کار به صورت مستقیم و غیر مستقیم هستند.

اسماعیل جباری درگفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: درهفته دولت ۱۱ پروژه تسهیلاتی وعمرانی در شهرستان های گمیشان، آزادشهر، رامیان، بندرترکمن، کردکوی بندرگز با اشتغالزایی ۱۲۴ نفر افتتاح شد.

وی ادامه داد: برداشت میگو بیش از ۱۵۰۰ هکتار از مزارع پرورش میگو استان در ماه شهریور آغاز شده که بیش از ۳ تن میگو برداشت خواهد شد و ۸۰ درصد محصول تولیدی به کشورهای cis صادر می شود.

جباری بیان کرد: درسالجاری به ۹ طرح آبزی پروری در گلستان به مبلغ بیش از ۴ میلیارد تومان تسهیلات داده شد و خوشتبختاته تاکنون بانک های استان همکاری خوبی برای پرداخت تسهیلات داشتند.

وی افزود: هم اکنون ۲۶ طرح پرونده آبزی پروری از سوی اداره کل شیلات گلستان به بانک ها معرفی کردیم که بزودی تسهیلات خود را دریافت می کنند وتمام تلاش خود را می کنیم رشد تولید میگو در سالجاری و سال آینده داشته  باشیم.

وی یاداور شد: شیلات گلستان برای جذب سرمایه گذاران در پروژه های مختلف پرورش آبزیان آمادگی کامل دارد که توسعه صنعت ارزآور و اشتغالزای میگو در  نیازمند سرمایه‌گذاری است و  اراضی شوره زار در استان و نزدیکی سواحل دریای خزر ، مستعد سرمایه گذاری در میگو به شمار می رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز