خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل مخابرات منطقه فارس مطرح کرد؛

مخابرات زیان ده است/ در توسعه و نگهداری دچار مشکل جدی هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۳۴۳

مدیرعامل مخابرات منطقه فارس با بیان اینکه مخابرات در تمام استان های کشور زیان ده است ،گفت: به دلیل طولانی شدن مطالبات توسعه شبکه کاهش پیدا می کند و پیمانکاران در مناقصات شرکت نمی کنند.

به گزارش ایلنا، فرشید ایزدی روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ریشه اصلی مشکلات عدم تطابق درآمد و هزینه است افزود: تعرفه های مخابرات ۱۲ سال است که تغییر نکرده است و همچنین یکسان سازی کدهای استانی که انجام شد این درآمد کاهشی شد.

وی با بیان اینکه بیمه پرسنل بخش خصوصی با مشکل مواجه شده است واین نتیجه سیاست های سرکوب شدن تعرفه مخابراتی است ، ادامه داد: در ماه گذشته با مشکلاتی که به وجود آمده بود درامد، کفاف ‌پرداخت حقوق را نمی داد و این نشان دهنده مشکل پایین بودن تعرفه تلفن ثابت است که منتهی به این موضوع شده است.

ایزدی گفت: در راستای منطقی شدن و عاقلانه شدن تعرفه های مخابراتی ۳ محور عمده نیروی انسانی، تولید و اشتغال و شبکه مخابرات وجود دارد که باید در این راستا افزایش تعرفه عادلانه داشته باشیم.

وی با اشاره با اینکه روند تولید، اشتغال و توسعه کاهش پیدا کرده است و در نتیجه خرید تجهیزات هم کاهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: نیازهای تجهیزاتی مخابرات  از شرکت های داخلی  و تولید داخل خریداری می شد که به دلیل عدم توان خرید . شرکت ها نیز دچار مشکل می شوند.

مدیرعامل مخابرات منطقه فارس یادآور شد: این معضلاتی که ایجاد شده است  درحال شدت گرفتن است و صنعت آی تی را تحت فشار قرار می دهد.

به گفته ایزدی در بحث شبکه نیز توسعه مانند گذشته نیست  و درحالی یکی از وظایف ذاتی مخابرات نگهداری و توسعه است که درحال حاضر در توسعه دچار مشکل جدی هستیم .

وی گفت: درحالی اپراتورهای جهانی بین ۱۶ تا ۲۰ درصد درآمد سالانه را صرف توسعه می کنند که ۱۰ درصد درامد سالانه صرف نگهداری می شود و در مخابرات چون افزایش تعرفه نداشته است این درامد حتی کفاف حقوق را نمی دهد.

وی یادآور شد که تجهیزات استفاده شده در شبکه مخابراتی مهم است و اگر بروز باشد ارتقا کیفیت محقق می شود و به محض اینکه مشکلات مالی حل شود تجهیزات و توسعه رونق می گیرد.

مدیرعامل مخابرات منطقه فارس با بیان اینکه شبکه های adslسه مرحله دارد و ابتدا پوشش است و مخابرات تنها شرکتی است که پوشش adsl را حتی در روستاها برده است و پوشش حداکثری دارد، ادامه داد: بعد از آن مرحله ارتقا کیفیت است و اگر درامد و هزینه ها با هم همخوانی نداشته باشد اپراتور نمی تواند شبکه را برای بالای بردن کیفیت تقویت کند و روند توسعه را ضعیف می کند.

ایزدی تاکید کرد: در این حالت ۱۰۰ درصد سیاست های دولت نیز دستخوش تغییر می شود و زمانی که امکانات لازم نباشد به اهداف تعیین شده نمی رسیم.

وی گفت: برای اینکه تمامی فعالیت ها بتواند رشد پیدا کند باید شبکه زیرساخت تقویت شود و عدم تقویت آن کمبود هایی را به همراه دارد چنانچه سالها است که شبکه زیرساختی مخابرات تقویت نشده است و ضعیف شده است.

ایزدی تاکید کرد: نباید گذاشت که به مرحله ای برسیم که زیرساخت شبکه مخابراتی دچار مشکل شود.

مدیرعامل مخابرات منطقه فارس در خصوص  تعرفه جدید گفت:  براساس مصوبه شورای عالی رقابت  که منتظر ابلاغ آن هستیم جدولی است که تعرفه مکالمه افزایش ندارد اما پرداخت کف و حداقلی در نظر گرفته شده است که  برای تهران ۲۰ هزار تومان و سایر استان ها و شهر شیراز ۱۵ هزارتومان است که هنوز ابلاغ نشده است

ایزدی افزود: درحالی  حدود۶ هزارو ۵۰۰ تومان درآمد از خط تلفن ثابت است که هزینه نگهداری همان خط حداقل ۱۵ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۲۰۰ مشترک فعال تلفن داریم  که ۲۰۰ هزا مشترک ۲۰۲۰ هستند، خاطرنشان کرد : تعرفه های دیتا یک سری بسته های تشویقی بوده است و اپراتورها نتوانستند این تشویقی ها را افزایش دهند چراکه  اینترنت باید از شرکت ارتباطات زیرساخت خریداری شود و هزینه دارد.

مدیرعامل مخابرات منطقه فارس به بخشی از اقدامات انجام شده توسط این شرکت اشاره کرد و افزود: ۱۴۹ کیلومتر فیبر نوری اجرا شده است و ۱۶ هزار و ۹۶۸ adslو۵۷۶مورد vdsl واگذار کردیم که این عدد می توانست چند برابر باشد.

ایزدی گفت: از ابتدای امسال تاکنون در شیراز وصدرا ۲۵ سایت جدید نصب شده است که ۲۰ سایت در شیراز بوده است و ۵۰ سایت هم در شهر شیراز ارتقا داده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز