خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

آمادگی حمل‌ونقل عمومی مشهد برای میزبانی از زائران دهه پایانی صفر

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۲۸۵

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در ایستگاه‌ها سرفاصله زمانی اعزام قطارها در خطوط یک و دو قطار شهری دراین روزها دو دقیقه کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید خلیل منبتی دراین خصوص گفت: با توجه به‌پیش بینی حضور تعداد زیادی زائر درایام پایانی ماه صفر، همزمان با رحلت حضرت رسول (ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) درمشهد برنامه‌های ویژه‌ای برای خدمات‌رسانی به این افراد درنظرگرفته شده است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در حوزه قطار شهری شاهد سرویس‌دهی رایگان خطوط یک و دو قطار شهری در روز شهادت امام رضا(ع)خواهیم بود ودرکنار آن سرویس‌دهی خطوط در روز و شب رحلت حضرت رسول(ص) و روز شهادت امام رضا(ع) دو ساعت افزایش خواهد داشت.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد اضافه کرد: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در ایستگاه‌ها سرفاصله زمانی اعزام قطارها در خطوط یک و دو قطار شهری دراین روزها دو دقیقه کاهش خواهد یافت.

منبتی به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در حوزه اتوبوسرانی اشاره و اظهار کرد: خطوط اتوبوسرانی منتهی و عبوری از حرم مطهر رضوی در شب و روز رحلت حضرت رسول(ص)،شهادت امام حسن مجتبی(ع) و روز شهادت امام رضا(ع) با ۴۱۰ دستگاه اتوبوس شامل ۲۶۰ دستگاه اتوبوس موجود در خطوط و۱۵۰ دستگاه اتوبوس فوق‌العاده سرویس‌دهی و تقویت می‌شود.

وی تصریح کرد: سرویس‌دهی خطوط ویژه از شش موقعیت به مقصد حرم مطهر رضوی با ۱۵۰ دستگاه اتوبوس و فعالیت شبانه‌روزی اتوبوسرانی در خطوط بی آرتی منتهی به حرم‌مطهر رضوی در شب و روز رحلت حضرت رسول(ص) و روز شهادت امام رضا(ع)از دیگر اقداماتی است که دراین حوزه انجام خواهد شد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: در زمان اعمال محدودیت ترافیکی توسط پلیس راهور در روز شهادت حضرت رسول (ص) و شهادت امام رضا(ع) در محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی از طریق ۳۰ دستگاه مید‌‌ل‌باس و ۷۰ دستگاه مینی‌بوس سرویس‌دهی رایگان به زائران و مجاوران ارائه می‌شود.

منبتی اضافه کرد: سرویس‌دهی ناوگان اتوبوسرانی به زائران پیاده در محورهای قوچان، نیشابور، فریمان و کلات از دیگر برنامه‌هایی است که برای اجرا درایام پایانی صفر پیش‌بینی‌شده است.

وی در خصوص اقدامات انجام‌شده درراستای افزایش پارکینگ درایام پایانی صفر نیز خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده فضای پارکینگ خودرو از سه هزارو ۷۰۰ به ۱۴هزار جای پارک در هسته مرکزی شهر افزایش خواهد یافت.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در ادامه گفت: با توجه به ورود تعداد زیادی اتوبوس برون‌شهری به مشهد دراین ایام پارکینگ‌های شبانه‌روزی اضطراری اتوبوس‌های برون‌شهری در پایانه امام رضا(ع)، راه ابریشم مجتمع آیه‌ها و بولوار نماز پیش‌بینی‌شده است و فعالیت پایانه‌های مسافربری برون‌شهری امام رضا(ع)، راه ابریشم، ایستگاه سوار کلات، حافظ و میثاق نیز درایام پایانی ماه صفر به‌صورت شبانه‌روزی خواهد بود.

منبتی افزود: همچنین با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده آمادگی ارائه خدمات پشتیبانی برون‌شهری جهت جابه‌جایی زائران در صورت نیاز از طریق ۱۵۰ دستگاه اتوبوس به مقاصد داخل استان نیز وجود دارد.

وی به‌پیش بینی پنج دستگاه جرثقیل سنگین، سه دستگاه خودروبر و هشت دستگاه امداد خودرو جهت ارائه خدمات در زمان اضطرار نیز اشاره کرد و افزود: تشدید نظارت بر ناوگان تاکسیرانی در پایانه‌ها و هسته مرکزی از طریق ۵۰ اکیپ سیار، تشدید گشت‌های نظارتی و انضباط ترافیکی ناوگان حمل‌ونقل باری در مبادی ورودی و هسته مرکزی شهر به تعداد ۳۵ دستگاه، فعالیت شبانه‌روزی مرکز کنترل ترافیک، ارائه خدمت صلواتی ۳۰ دستگاه تاکسی به‌صورت رایگان در محور شهید اندرزگو و ایمن‌سازی مبادی ورودی مشهد برای زائران پیاده در محور قوچان و نیشابور از دیگر برنامه‌های حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد درایام پایانی ماه صفر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز