خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان:

1.5 میلیارد دلار صادرات محصولات غیر نفتی برای استان هدف گذاری شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۴۰۰

استاندار همدان گفت: هدفگذاری امسال صادرات محصولات غیرنفتی برای استان، ۱.۵ میلیارد دلار است که باید با یک برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگی بین دستگاه‌های استان محقق شود.

به گزارش ایلنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان همدان افزود: میزان صادرات محصولات غیرنفتی استان همدان در پنج ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از نظر حجم و وزن کاهش و از نظر ارزش و قیمت رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در حوزه صادرات محصولات معدنی، رشد ۱۲۴ درصدی داشته‌ایم که این موضوع باید بازنگری و از خام فروشی جلوگیری شود اظهار داشت: زمینه صادرات محصولاتی که ارزش افزوده بیشتری دارد همچون صنایع دستی و گردشگری در استان همدان باید رشد و توسعه یابد.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی امسال را به عنوان سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کرده‌اند که باید بر اساس این شعار، به صادرات خدمات فنی و مهندسی و خدماتی که پایه دانش بنیان دارد، حرکت کنیم.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری استان می‌تواند با توجه به ظرفیت‌های استان همدان، در زمینه توسعه صادرات محصولات دانش بنیان محور و صنایع «های‌تک»، تلاش کند.

استاندار همدان تاکید کرد: کشت محصولات کشاورزی باید به سمت محصولات کم آب بر حرکت کند چرا که محصولات پر آب بر منابع آبی استان را نابود می‌کند.

قاسمی فرزاد گفت: در آخرین نشست مشترک شورای سیاست گذاری توسعه همکاری‌های اقتصادی اتاق ایران و عراق، استان همدان به عضویت این شورا درآمد که این موضوع کمک زیادی به رشد و توسعه اقتصادی استان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی همه کشورها مالیات پرداخت می‌کنند، اظهار داشت: مالیات جزء کوچکی از درآمدهای دولتی است و فعالان اقتصادی باید بر اساس قانون، مالیات خود را پرداخت کنند.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: در حوزه صادرات صنایع دستی، استان همدان ۲ شهر جهانی «سفال لالجین» و «مبل و منبت ملایر» را دارد که باید با برنامه‌ریزی دقیق این حوزه را تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر آمار صادرات امسال استان همدان مربوط به حوزه معادن است که باید آن را کاهش و به سمت صادرات محصولات صنعتی و صنایع دستی حرکت کنیم.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه کار اقتصادی و بازرگانی نباید رنگ و بوی سیاسی بگیرد، افزود: اتاق بازرگانی باید مجموعه‌ای از همگان باشد و همه فعالان اقتصادی را در بر بگیرد.

وی ادامه داد: همه فعالان اقتصادی باید به پای کار بیایند، مسائل اقتصادی جدا از مسائل سیاسی است و نباید دسته بندی کنیم چرا که دسته بندی موجب آسیب به حوزه صادرات می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز