خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو:

9 گروه تازه نفس برای تکمیل پروژه آبرسانی به همدان اعزام می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۱۶۱

معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس وزیر نیرو گفت: ۹ گروه تازه نفس و متخصص برای اتصال چاه‌ها و تکمیل پروژه آبرسانی به همدان از فردا (۱۵ شهریور) به این استان اعزام می‌شود.

به گزارش ایلنا از همدان، احمد حیدری در هفدهمین شورای آب استان همدان با اشاره به اینکه هماهنگی و عزم جدی برای حل مشکل آب شهر همدان ستودنی است‌، اظهار داشت: پیگیری‌ها و تماس‌های روزانه استاندار همدان با وزیر نیرو سرعت اجرای کار و رفع مشکلات آب همدان را افزایش داده است.

وی افزود: در حال حاضر با تامین آب شبکه، آرامش خوبی به شهر بازگشته است و امیدواریم با حفظ سد اکباتان این آرامش تداوم داشته باشد.

حیدری خاطرنشان کرد: تک تک چاه‌های کشاورزی که به شبکه اضافه شده است، بررسی شده تا بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم.

معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس شورای اسلامی وزیر نیرو با اشاره به اینکه اوج آبدهی چاه‌های کشاورزی اضافه شده ۴۴۴ لیتر در ثانیه است، تاکید کرد: امروز برای اضافه شدن ۲۲۰ لیتر آب در ثانیه ظرفیت جدید برنامه ریزی شده است که با تامین آن ظرفیت آب چاه‌ها به ۶۷۰ لیتر در ثانیه افزایش می‌یابد.

وی گفت: کدورت سد اکباتان از ۱۰۰ به هزار رسیده است و تلاش داریم اگر این سد از مدار خارج شد چاه‌های جدید جایگزین آن شوند.

حیدری افزود: حفر چاه‌ مراحل طولانی دارد که با موافقت وزیر نیرو مجوز آنی حفر ۳۰ حلقه چاه در همدان صادر شده است تا در کمترین زمان ممکن به کمک ما بیاید.

وی اظهار داشت: بازگشایی مسیر رودخانه سیمین کمک بسیار زیادی به حفظ آب سد اکباتان دارد و باید برای تداوم حیات سد، هر چه سریع‌تر مسیر رودخانه "اِبِرو" نیز بازگشایی شود.

معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس شورای اسلامی وزیر نیرو تصریح کرد: رودخانه‌های سیمین، اِبِرو، دره مرادبیک و عباس آباد ظرفیت خوبی دارند که باید از آن برای تامین آب همدان استفاده شود.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه  ۹ گروه متخصص و تازه نفس از سایر استان‌های کشور برای اتصال چاه‌ها به همدان اعزام می‌شوند تا جایگزین نیروهای قبلی شوند.

حیدری افزود: بنا بر اعلام وزیر نیرو هیچ مشکلی برای تامین تجهیزات و نیروی انسانی جهت تامین آب و رفع مشکلات کنونی استان همدان وجود ندارد.

وی اظهار داشت: شرکت‌های آبفا و آب منطقه‌ای استان گروه‌های جدیدی برای بررسی و بازرسی وضعیت چاه‌های کشاورزی اضافه شده اختصاص دهند.

معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس شورای اسلامی وزیر نیرو تاکید کرد: ۶۰ تانکر برای آبرسانی به مردم همدان از سایر استان‌ها اعزام شده‌ است که از روز سه شنبه نیز ۶۰ تانکر با راننده‌های تازه نفس از سایر استان‌ها راهی این شهر می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز