خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار مطرح کرد؛

آلودگی صوتی در مشهد ۲۷ درصد بالاتر از سطح مجاز است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۴۷۹

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد، از افزایش دو برابری تعداد ایستگاه‌های سنجش آلودگی صوتی در مشهد و بالاتر از استاندارد بودن آلودگی صوتی در این کلانشهر خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی نجفی با اعلام این خبر اظهار کرد: آلودگی صوتی، یکی از آلودگی های شایع در محیط‌های شهری است که علاوه بر آسیب رساندن به سیستم شنوایی، اثرات نامطلوبی بر سلامت انسان نظیر افزایش ابتلا به بیماری‌های عصبی، قلبی و عروقی و... دارد.

وی ادامه داد: در سال جاری با هماهنگی ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سطح پوشش و تعداد ایستگاه‌های آنلاین اندازه گیری صوت دوبرابر افزایش داشته و در حال حاضر با استفاده از ۱۰ ایستگاه سنجش صوت آنلاین و ۱۰ عدد دستگاه پرتابل سنجش صوت، میزان آلودگی صوتی در نقاط مختلف شهر رصد و پایش می شود.

نجفی افزود: داده های ارسالی از این ایستگاه‌ها نشان می‌دهد، تراز شدت صوت در معابر شهری مشهد در روز ۷۵ دسی بل که این مقدار ۲۰ دسی بل از حد مجاز (۵۵ دسی بل ) بالاتر است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد،خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مراکز درمانی و آموزشی و رصد میدانی بیش از ۸۵۰ مرکز درمانی و آموزشی در شهر مشهد، شدت تراز صوت در این نقاط ۲۷ درصد بالاتر از استانداردها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز