خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تأسیس مجمتع بازرگانی از نیازهای ضروری قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۹۱۲

فعال اقتصادی استان قزوین گفت: جابه جایی میدان تره‌بار و داشتن مجتمع بازرگانی از نیازهای ضروری استان است؛ چرا که قزوین شاهراه است و در مکانی قرار گرفته که می‌تواند مرکز غلات خوبی برای بارگیری به استان‌های همجوار باشد که متاسفانه به خاطر ایجاد نشدن یک مجتمع بازرگانی به‌روز در این موضوع تاخیر افتاده است.

مجید شالباف در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین درباره سامان گرفتن میدان تره‌بار گفت: در استان یک میدان تره بار و یک میدان خشکبار داریم، در سطح کشور تنها تبریز، شیراز، اردبیل و قزوین میدان خشکبار دارند که مرکزیت ارائه غلات و حبوبات است اما متاسفانه در قزوین تاسیس میدان برای قبل از انقلاب است که در محدوده شهر قرار گرفته است.

این فعال بازرگانی استان قزوین ادامه داد: درباره میدان تره‌بار هم مسئولان باید خیلی پیش‌تر از این میدان را به خارج از استان منتقل می‌کردند.

وی عنوان کرد: در چند سال گذشته، گروهی از استان‌های کرمان و مشهد که سابقه تأسیس مجتمع بازرگانی داشتند برای ایجاد مجتمع بازرگانان تره‌بار و خشکبار به قزوین آمده بودند، در نشستی که با مسئولان استان بنا شد زمینی در اختیار آن‌ها قرار گیرد که متاسفانه با جابه‌جایی استاندار قزوین در سال 1396 این موضوع محقق نشد.

این فعال اقتصادی استان قزوین اظهار کرد: در طول این سال‌ها نداشتن استاندار بومی در عدم شکل‌گیری مجتمع بازرگانی خیلی مهم بود، همچنین گرفتن زمینی با موقعیت مناسب هم تاثیرگذار بوده، اما در مجموع نمی‌دانم چرا تا امروز این اتفاق رخ نداده است، البته این موضوع را می‌توانیم در اتاق بازرگانی پیگیری کنیم و با اتحادیه‌ها و اتاق اصناف جلسه بگذاریم، سرمایه‌گذار هم داریم و اعضای اتحادیه‌ها و تره‌بار با روش خود می‌پذیرند. 

وی ادامه داد: در صنف آهن‌آلات هم این مشکل را داریم و نیاز داریم یک تیم با اصناف و اتحادیه‌های مختلف و یک مجتمع بازرگانی با بخش‌های مختلف داشته باشیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز