خبرگزاری کار ایران

ایلنا از فارس گزارش می دهد؛

کمبود بلیت هواپیما در مسیر‌های پر‌تقاضا از مبدأ شیراز/ اضافه باری دیگر ، روی دوش گردشگری استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۹۱۰

صنعت گردشگری در فارس قرار نیست حالا حالاها روی خوش ببیند و تازه ترین اتفاق شرکت های هواپیمایی چند روزی است که بدون هیچ بخشنامه ای قیمت بلیت‌های هواپیما در مسیرهای پر تقاضا را حدود 30 درصد افزایش داده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز با گذری در سایت های خرید و فروش بلیت هواپیما به راحتی مشاهده می کنید که بلیت پرواز مقصد تهران-شیراز تا روز دوم مهرماه تکمیل است و تنها از این تاریخ به بعد پرواز برای این مسیر وجود دارد.

استان فارس که چند سالی است در خشکسالی به سر می برد و با تعطیلی پیاپی صنایع بزرگ در آن مانند کارخانه آزمایش، آی تی آی و ... فکر می کرد شاید روزی بتواند از طریق گردشگری روی خوش ببیند  حالا باید به چاره دیگری بیندیشد، زیرا این اتفاق هم رقم نخورد.

چند روز قبل   رستم قاسمی وزیر راه  درباره قیمت بلیت هواپیما، گفت: طبق ابلاغ های قبلی به روسای ناوگان‌های حمل و نقلی کشور قیمت بلیت اتوبوس و قطار 25 درصد افزایش یافت؛ اما قیمت بلیت هواپیما افزایشی نداشته است و شرکت های هواپیمایی درخواست هایی مبنی بر افزایش قیمت بلیت هواپیما داشتند، اما هنوز در این باره تصمیمی گرفته نشده است و ان‌شاءالله بعد از اربعین در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد.

نبود بلیت هواپیما در مسیرهای پر تقاضا از مبدأ شیراز

در همین باره محمود فخری در گفت و گو با ایلنا با اشاره به نبود بلیت هواپیما در مسیرهای پر تقاضا از مبدا شیراز گفت: وضعیت عرضه و فروش بلیت هواپیما در مسیرهایی مانند تهران، کیش و حتی مشهد عجیب شده  و تا دو هفته دیگر در این مسیرها پروازی وجود ندارد!

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس با ابراز نارضایتی از وضعیت اسفناک عرضه بلیت هواپیما در مسیرهای پرتقاضا،خواستار توجه ویژه دستگاه‌های نظارتی در این حوزه شد. 

وی افزود: وضعیت کنونی پروازها باید توسط دستگاه‌های نظارتی مورد بررسی قرار گیرد و با متخلفان و دلالان و سودجویان که در این عرصه فعالیت می کنند برخورد قانونی شود.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس با بیان اینکه شرایط کنونی  پروازها قابل مقایسه با هیچ زمانی  حتی دوره ۸ سال دفاع مقدس و جنگ هم نیست گفت: هم اکنون بلیت هواپیما در مسیر تهران نایاب شده و در مسیری چون کیش هم با ابطال پرواز هایا نبود تک بلیت مواجهیم. حتی در مواردی هم بلیت هواپیما با نرخ های نجومی و البته اقامت در هتل آن هم به صورت سوری به فروش می رسد.

به گفته فخری هم اکنون شرایط  به وجود آمده بسیار اسفناک شده و دود آن  به چشم آژانس داران و مسافران می رود و نارضایتی در این حوزه موج می زند چرا که تقاضا وجود دارد اما در واقع بلیتی برای عرضه نیست و اگر هم با شد با نرخ هایی که از مصوبه قیمت گذاری شرکت هواپیمایی بسیار بالاتر است.

افزایش 30 درصدی نرخ بلیت هواپیما

فخری ادامه داد: برای نمونه بلیت هواپیما در مسیر  شیراز - تهران با نرخ نزدیک به یک میلیون و دویست هزار تومان به فروش می رسد در حالی که قرار بود نرخ بلیت ها ثابت بماند و تغییر نکند اما هم اکنون شاهدیم که بیش از ۳۰ درصد افزایش نرخ داشته است.

بحران در گردشگری فارس

فخری با بیان اینکه وضعیت کنونی بلیت های هواپیما تاثیر عمیق و البته منفی بر صنعت گردشگری استان فارس دارد گفت: نبود بلیت هواپیما و شرایط پیش آمده عملا تورهای ورودی به شیراز را هم باطل می کند و با توجه به اینکه شیراز فاقد بزرگراه است و چنانچه وضعیت پروازها هم ادامه داشته باشد ، بدون شک گردشگری فارس دچار بحران خواهد شد.

وی بیان کرد:  برخی ایرلاین ها پس از  آنکه  بلیت پروازها را فروختند یک  یا چند روز قبل از زمان پرواز  به دلایل متعدد پروازها را باطل می کنند و از مسافران می خواهند که به سایت های منتخب شرکت هواپیمایی ها رفته و وجه پرداختی خود را پس بگیرند .

کمبود بلیت هواپیما در مسیر‌های پر‌تقاضا از مبدأ شیراز/ اضافه باری دیگر ، روی دوش گردشگری استان

فخری با بیان اینکه این نوع کارها تورهای ورودی به شیراز را هم باطل می کند، ادامه داد: این نوع رفتارها ظلم به مسافران است و هیچ کسی هم‌پاسخگو نیست.

به گفته وی در این میان برخی از افراد سودجویی کرده و بلیت پروازها را با نرخ های نجومی و یا بیش از ۵۰ درصد افزایش به مسافران می فروشند حالا سئوال اینجاست که آیا  این ایرلاین ها نمی دانند چه اتفاقی افتاده و بلیت ها با چه نرخی و توسط چه افرادی به فروش می رسد؟

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس با بیان اینکه به نظر می رسد دستگاه‌های نظارتی هم کار را رها کردند افزود: در حال حاضر چنین نرخ های گزافی را در فروش بلیت های خارجی هم دیده می شود به طوری که در مدت زمان کمتر از چند دقیقه یک بلیت پرواز خارجی از نرخ ۸میلیون  تومان به ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان در مسیرهایی چون دبی و استانبول اشاره کرد.

فخری با اشاره به نبود تعادل در عرضه و تقاضای بلیت هواپیما گفت: این موضوع که بر اساس تقاضای زیاد نرخ ها را افرایش دهند بی انصافی است و باید دستگاه‌های نظارتی در این حوزه ورود کنند. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس اضافه کرد چنانچه این روند ادامه یابد تنها ایرلاین ها متنفع می شوند و چرخه گردشگری به حرکت در نمی آید .

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز