خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت استان:

175 معدن فعال در قزوین فعالیت دارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۱۳۱

رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت: در حال حاضر تعداد معادن فعال استان 175 مورد است، همچنین 60 معدن راکد و 5 معدن متروکه هم داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عزیزالله افضلی اعلایی در شانزدهمین جلسه شورای معادن استان که صبح امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: تعداد پروانه‌های اکتشاف در استان قزوین 140 مورد و گواهی‌های کشف 103 مورد است که میزان ذخیره قطعی هم 72 میلیون تن است.

رئیس سازمان صمت استان قزوین ادامه داد: تاکنون در استان قزوین در حوزه معادن 240 پروانه بهره برداری با 268 میلیون تن ذخیره قطعی صادر شده است و خاک‌های صنعتی، سلیس، مس، سرب، روی و سنگ لاشه مواد معدنی شاخص استان هستند.

وی عنوان کرد: ظرفیت اشتغالزایی معادن استان با توجه به پروانه‌های بهره برداری 3 هزار و 700 نفر است.   

این مسئول اظهار کرد: عدم تمکین برخی دستگاه‌های اجرایی نسبت به مجوزهای صادر شده، فقدان انسجام و نگاه فرابخشی و سختگیری‌ها از فعالیت معادن در خارج از مناطق حفاظت شده استان از جمله مشکلات حوزه معادن است، البته در استان قزوین نسبت به سایر استان‌ها همکاری دستگاه‌های اجرایی وضعیت مطلوب‌تری دارد.

افضلی گفت: باتوجه به اهمیت حوزه معادن مشکلات موجود در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری مطرح و بررسی شد تا موانع رشد و توسعه معادن در چارچوب قانون رفع شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز