خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آخرین وضعیت تیم فجر شهید سپاسی گزارش می دهد؛

293 روز بدون برد/ این تیم گل بزن نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۰۷۲

هفته سوم لیگ دسته یک (جام آزادگان) با تساوی بدون گل فجر سپاسی و استقلال خوزستان خاتمه یافت و همچنان زرد پوشان شیرازی 293 روز است که روی برد را ندیده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز تیم فجر شهید سپاسی در سومین هفته از مسابقات لیگ دسته یک از ساعت ۱9:30 در اهواز مقابل استقلال خوزستان به میدان رفت که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

فجرسپاسی این فصل با هدایت مهدی رجب زاده دست به انقلاب بزرگی زد و با تغییرات گسترده و بسیار زیاد پا به مسابقات لیگ یک گذاشت . این تیم هفته اول را برابر ون پارس در اصفهان با تساوی صفر – صفر به پایان رساند و هفته گذشته نیز مقابل خیبر خرم آباد در شیراز به نتیجه مساوی یک – یک رسید و نیز برای سومین هفته متوالی در اهواز، بدون پیروزی زمین مسابقه را ترک کرد .

293 روز بدون برد

اگر به آخرین برد فجر سپاسی در اخرین بازی رسمی این تیم برگردیم ، باید به 293 روز قبل و به بازی هفته پنجم فصل گذشته مقابل پیکان در لیگ برتر می رسیم که اون هم با یک برد اقتصادی یک گله به سود فجر به پایان رسید . عدم گلزنی تیم فجر سپاسی بی شک مشکل اصلی این تیم در فصل گذشته و فصل جاریست ، طوری که حالا به ‌طور جدی شاهد فقر گلزنی در این تیم هستیم و گواه آن نیز آمار 30 بازی از فصل گذشته و سه بازی در این فصل و تنها 11 گل زده و میانگین هر سه بازی فقط یک گل . آماری ناخوشایند که عوامل متعددی را شامل می‌شود. عوامل کیفی و کمی تأثیر‌گذاری که برخی قابل استناد هستند و برخی نیز غیرقابل شمارش .

چرا مهاجمان فجر گل نمی زنند؟

حال اینکه چرا مهاجمان فجر کم گل می‌زنند اندکی تخصصی‌تر است. مهاجم در جلوترین نقطه قرار دارد که برای رسیدن توپ به او یکسری پیش‌درآمدی در میانه زمین باید رخ دهد، یعنی توپ در اختیار تاکتیک قرار بگیرد. فرار با توپ یا بدون توپ، حرکت‌های کوچک یک و دو ، اورلب، اور وال و کراس اور مجموعه‌ای هستند که تاکتیک را تشکیل می‌دهند. توپ در میانه زمین باید شکل و زاویه آن برای پاس تنظیم و فضا‌ها به موقع باز و از آن استفاده شود برای رسیدن به مهاجم. اینکه در میانه زمین زمان‌سوزی نشود و در وقت مناسب پاسی با زاویه درست داده شود اهمیت بالایی دارد. در میانه زمین هافبک‌های بزرگ خلاقیت دارند و از زمان به بهترین شک ممکن استفاده می‌کنند. فضا را خوب می‌شناسند و همه زمان را مصرف نمی‌کنند و ضربه اضافه به توپ نمی‌زنند. آن‌ها دفاع را سورپرایز می‌کنند، یعنی پاسی که می‌دهند قابل خواندن نیست. مسیر پاس‌هایی که می‌دهند شناسایی نمی‌شود و فریب و کلک دارد. زاویه پاس‌هایی که ارسال می‌کنند تنظیم شده است و می‌بینند که مهاجم کجا می‌رود. اتفاقاتی که برای فجر چه در فصل گذشته و چه این فصل رخ نداده و دیده نمی‌شود.

آیا رجب زاده ناجی فجر می شود؟

مهدی رجب زاده که این روزها به عنوان مغز متفکر و مرد شماره یک کادرفنی زرد پوشان شیرازی شناخته می‌شود، در سه بازی گذشته مورد انتقاد گروهی از فوتبال دوستان شیرازی قرار گرفته و بسیاری بر این باورند که تیم او حتی در بازی خانگی رو به دفاع مطلق می آورد و بیشتر چشم به ضد حملات دارد.  که با توجه به این مسائل به نظر می رسد مهدی رجب زاده فصل بسیار سختی رو در پیش رو خواهد داشت .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز