خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان:

عملکرد دستگاه‌های قزوین در حوزه عفاف و حجاب رصد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۹۳۳

رئیس کل دادگستری استان قزوین از تشکیل کارگروه نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها در حوزه عفاف و حجاب در دستگاه قضایی استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی شعبانی در نشست بررسی نقش عفاف و حجاب در فرآیند پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی که در سالن شهید سلیمانی دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: رعایت مقررات شرعی و قانونی در جامعه اسلامی واجب و تخلف از آن جایز نیست.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: در حوزه عفاف و حجاب باید از طرح‌های موقت و موسمی پرهیز کنیم، زیرا اثرگذاری مدنظر را نخواهد داشت و رعایت این فریضه دینی مختص سنین خاصی نیست و باید در این حوزه حتی در مهد کودک‌ها نیز برنامه داشته باشیم و به فراخور سن آن‌ها فرهنگ سازی صورت گیرد و باید از موانعی که دشمن در این خصوص ایجاد کرده عبور کنیم.

وی بیان کرد: دشمنان نظام می‌گویند که کشور ما قانون حجاب اجباری دارد، در صورتی که خود آن‌ها قانون ممنوعیت حجاب را اجرا می‌کنند و گاهاً شاهد برخی از اقدامات تاسف بار آن‌ها در راستای کشف حجاب اجباری هستیم.

مقام ارشد قضایی استان قزوین تصریح کرد: دشمنان جلوگیری از گسترش دین مبین اسلام را در ترویج بی بند و باری و فحشاء دنبال می‌کنند و این جریان همچنان ادامه خواهد داشت؛ لذا باید همه تلاش کنیم تا جلوی برنامه‌ها، اقدامات و توطئه‌های آن‌ها گرفته شود؛ زیرا اگر مسئله عفاف و حجاب رعایت نشود، بنیان خانواده اسلامی دچار فروپاشی می‌شود.

وی رعایت عفاف و حجاب را برای زنان و مردان جزء مطالبات عمومی اعلام کرده و گفت: در این حوزه صرفاً با صدور مصوبات در نشست نباید انتظار اثرگذاری لازم را داشته باشیم بلکه مستلزم اقدامات عملیاتی و اجرایی است، البته این موضوع فقط به اقدامات سلبی و برخوردی معطوف نمی‌شود، بلکه باید فرهنگ سازی صورت گیرد و با کار کارشناسی و برنامه‌های پیشگیرانه بتوانیم از ترویج بی بند و باری جلوگیری کنیم، تا رعایت عفاف و حجاب در باور جامعه نهادینه شود و نباید در این حوزه دچار افراط و تفریط شویم و باید بر اساس شرع و قانون عمل شود. 

شعبانی یادآور شد: در مصوبه عفاف و حجاب برای 34 دستگاه و نهاد از سه قوه وظایفی احصاء و پیش بینی شده است و بدون شک اگر به این وظایف به درستی عمل شود، بسیاری از مسائل و مشکلات در این حوزه مرتفع خواهد شد و لازم است در ابتدا برخی عملکردهای گذشته اصلاح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز