خبرگزاری کار ایران

نماینده نیشابور مطرح کرد؛

نیشابور در اولویت بالاتری برای استان شدن قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۷۴۳

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال رعایت عدالت در بحث تقسیمات کشوری و ارتقا به استان هستیم و با توجه به مطالبات و پیگیری های متعدد نیشابور استحقاق استان شدن را خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احسان ارکانی در سومین نشست خبری با خبرنگاران و هنرمندان اظهار داشت: در دولت قبلی پرونده استان جدید بسته شد و سیاست این بود که عنوان نشود اما در دولت جدید این بحث مطرح شد و ما مطالبه و تاکید استان شدن را داریم به قطع نیشابور در اولویت بالاتری قرار دارد و اگر قرار است استان جدیدی تشکیل‌ شود باید نیشابور بزرگ باشد در غیر اینصورت مورد قبول نخواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: سال هاست که در حق نیشابور، فیروزه و زبرخان ظلم شده است، چرا در حالی که ١٠ درصد جمعیت استان داریم اما در بحث تحقیق و تفحص استانداری باید سهمی که از اعتبارات و بودجه های مختلفی چون جاده و آسفالت، آب شرب، کشاورزی، زیرساخت های ارتباطی و حوزه مسئولیت های اجتماعی توزیع می‌شود سهم ما نه تنها ۵ درصد حتی یک درصد یا کمتر هم نباشد. 

ارکانی ادامه داد: چرا باید توزیع ۶٠٠ میلیارد تومان اعتبارات مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت در استان انجام شود و از این مبلغ ٨٠ درصد سهم مشهد باشد و دریافتی نیشابور، فیروزه و زبرخان از این اعتبارات صفر‌‌ باشد؛ حال باید پرسید با چه منطق و معیاری این اتفاقات در استان رخ می دهد. 

وی با اعلام اینکه نیشابور باید اول استان شود تا در مرحله بعدی زیرساخت های پیشرفت و توسعه صورت گیرد خاطرنشان کرد: محور اصلی همه پیشرفت هایی که داشته و خواهیم داشت مردم، نخبگان و دوستاران ابر شهر بزرگ نیشابور هستند در غیراین صورت از اعتبارات دولتی، مدیران و مسئولان همین که مشکل جدیدی ایجاد نشود باید تشکر کرد. 

وی از روند پیشرفت عملیات اجرایی پروژۀ فیبرنوری ایرانسل در شهرستان گفت: عملیات اجرایی شبکۀ فیبرنوری نیشابور که با مشارکت ایرانسل و شهرداری، در مجموع با ۳۱ کیلومتر طول و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار، از ۱۰ تیرماه سال جاری آغاز شد، همچنین به منظور پیشرفت توسعه ارتباطی ایرانسل در نیشابور از مجموع ۷ سایت ارتباطی در حال تأسیس، دو سایت طی ماه جاری به مرحله راه‌اندازی خواهد رسید.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای حل مشکل مسکن، باید شبانه‌روزی کار کرد ادامه داد: مجلس طی ۲ سال گذشته تلاش کرده قوانینی در راستای ارتقا وضعیت مسکن مانند قانون مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر خانه‌های لوکس و جهش تولید مسکن را وضع کند این در حالی است که تمامی این قوانین می‌توانند ریل‌گذار و بسترسازهای مناسبی برای هر دولتی باشند که با تکیه‌بر آن‌ها مشکلات حوزه مسکن را کاهش دهند.

 ارکانی اظهار داشت: اگرچه افزایش ظرفیت‌های مالیاتی، اختصاص تسهیلات برای ساخت واحدهای ساختمانی و بهبود کمبود شدید ساخت‌وساز و عرضه مسکن ارزان‌قیمت از طریق قوانین فوق امکان‌پذیر است اما این در حالی است که یکی از شعارهای اصلی دولت سیزدهم ساخت چهار میلیون مسکن طی ۴ سال بود که باید در سال اول دولت حداقل یک‌چهارم این قول محقق می‌شد لذا به نظر می‌رسد دولتمردان باید در ساخت مسکن تحرک بیشتری داشته باشند.

وی با اعلام اینکه در نیشابور دیگر زمینی برای مسکن وجود ندارد و اصلی ترین معذل مسکن دولت، کمبود زمین است افزود: تنها برای ۴ هزار نفر تامین زمین خواهد شد که تا کنون فقط یک درصد تحقیق پیدا کرده است در این خصوص پیشنهاد دادیم که الحاق به محدوده شهر انجام شود تا مشکل مسکن در نیشابور حل شود. 

وی یکی از مطالبات مردمی را در خصوص استفاده تصاویر مفاخر ملی نیشابور دانست و عنوان کرد: در این راستا تذکرات شفاهی و کتبی متعددی داده شد تا از تصاویر مفاخر نیشابور در پشت اسکناس ها استفاده شود که بانک مرکزی این را یک غفلت دانست و قرار شد در چاپ های بعدی انجام شود و همچنین در تمام اسناد و اوراق ملی مفاخر نیشابور نیز مورد توجه قرار گیرد.

ارکانی یادآور شد: ارتقا دانشکده علوم پزشکی نیشابور به دانشگاه، شبکه های ارتباطی، جاده های مواصلاتی، توسعه واحدها و فعالیت های صنعتی، کشاورزی، رفع مشکلات خرید آلو و احداث بازار دوم دام بخشی از اقداماتی است که در راستای افق پیشرفت آینده نیشابور بزرگ انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز