خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد:

توزیع ۱۶۰هزار تن نهاده دام و طیور در گلستان/خرید بیش از ۷ هزار تن گوشت مرغ مازاد از تولیدکنندگان

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۱۱۲

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان گلستان گفت: ازابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۶۰هزار تن نهاده دام و طیور شامل ذرت، کنجاله و جو دامی در گلستان تامین و توزیع شده است.

محمدرضا جامی درگفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: ۷ هزار و ۳۰۰ تن گوشت مرغ مازاد از تولید کنندگان استان خریداری کردیم که به لحاظ قیمت در استان تغییراتی داشتیم که فرصت مناسبی بود تا ذخیره پشیبانی امور دام جهادکشاورزی استان را از محل تولیدات استانی تامین کنیم.

وی ادامه داد: ۴۰۰ میلیارد تومان ارزش  فرآورده‌هایی بود که خریداری کردیم. مرغ منجمد را به استانهایی که پرمصرف هستند ارسال وآنجا ذخیره سازی انجام می شود.

وی گفت: درگلستان بیش از ۶ هزار تن ظرفیت سردخانه برای نگهداری مرغ منجمد داریم وهمچنین ۱۵۰ هزار تن ظرفیت انباری  دراستان وجود دارد که می‌توانیم  در صورت تخصیص اعتبارات به عنوان سردخانه درگلستان از آنها استفاده کنیم.

جامی بیان کرد: از ابتدای سال جاری برای حمایت از تولیدکنندگان بخش دام سبک وسنگین حدود ۹ هزار و۳۰۰ راس دام  شامل گوسفند و گاو به صورت زنده خریداری شده است.

وی یادآور شد: پس از ذبح گوشت آنها بسته بسته بندی  ومنجمد می شود وبه عنوان ذخایر درمواقع ضروری مورد استفاده قرار می گیرد که هنوز روند تقاضا برای خرید دام دراستان وجود دارد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام گلستان با بیان اینکه گلستان از جمله استان‌های مهم دامپروری در کشور  است، خاطرنشان کرد: دام های زنده از تولیدکنندگان استان خریداری شده که ارزش آنها ۴۰ میلیارد تومان بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز