خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

هجوم مگس‌های مدیترانه‌ای به ۷۰۰ هکتار از باغات گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۳۰۲

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: در حال حاضر ۷۰۰ هکتار از باغ های غرب و مرکز استان درگیر آفت مگس میوه مدیترانه ای شده اند که لازم است باغداران گلستانی برای کاهش خسارت‌ها به توصیه‌های جهادکشاورزی عمل کنند.

کیانوش حق نما درگفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: هم اکنون ۲۰ هزار هکتار از باغات استان شامل هلو، شلیل و آلو و در آینده گلابی ومرکبات میوه دارند و تا به امروز ۷۰۰ هکتار از باغات غرب استان و گرگان در معرض هجوم آفت مگس مدیترانه‌ای قرار گرفته است.

وی ادامه داد: آین آفت بسیار خطرناک است و علایم این آلودگی ریزش غیر طبیعی و رسیدن زود هنگام میوه بوده که این رسیدن میوه کاذب است.

حق نما بیان کرد: این آفت در ۸ خرداد توسط کلینک گیاه پزشکی در شهرستان بندرگز گزارش شد که جهادکشاورزی استان برای ردیابی وکنترل آفت مگس مدیترانه ای بسته حمایتی درنظر گرفته است.

وی گفت: هم اکنون آلودگی این آفت به باغات غرب استان و گرگان رسیده و اگر باغداران به ما برای کنترل آفت کمک نکنند ممکن است مقابله با آن چندماهی در استان طول بکشد و از باغداران گلستانی می‌خواهیم به کارشناسان جهادکشاورزی کمک و همراهی کنند.

وی خاطرنشان کرد: باغدران اگر می توانند محصولات خود را سریعتر برداشت کنند تا از زیان های مالی پیشگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز