خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان:

نزاع 5 ساله یک طایفه در کوهین منجر به صلح و سازش شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۷۲۷

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در راستای پویش "به عشق حسین (ع) می‌بخشم" و با پیگیری دادگاه عمومی بخش کوهین و شورای حل اختلاف این بخش، اختلاف و نزاع 5 ساله میان یک طایفه در این بخش با صلح و سازش پایان یافت.

به گزارش ایلنا، علی شعبانی در تشریح این خبر گفت: این طایفه بیش از 5 سال بر سر موضوعات متعدد اختلاف داشتند و همین امر موجب وقوع منازعات مختلف و تشکیل پرونده‌های متعدد کیفری و حقوقی در مراجع قضایی شده بود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: در پرونده‌های مربوط به این طایفه حدود 30 متهم و چندین شاکی حضور داشتند که بر اساس احکام قضایی در مجموع به 450 ماه حبس (250 ماه اجرایی)، حدود 4 فقره دیه کامل، بیش از 100 میلیون جزای نقدی و بالغ بر 5 میلیارد تومان خسارت محکوم شده بودند.

مقام ارشد قضایی استان قزوین بیان کرد: آثار و برکات صلح و سازش و اصلاح ذات البین در جامعه بسیار گسترده است، زیرا با صدور احکام قضایی فصل خصومت له یا علیه طرفین صورت می‌گیرد و شاید این شیوه مورد پذیرش یک طرف از اصحاب دعوا قرار نگیرد و گاهاً موجب نفرت و کینه‌توزی میان اصحاب دعوا شود، اما در صلح و سازش، جلب رضایت طرفین دعوا اهمیت دارد و به همین خاطر ایجاد صلح و سازش و فصل خصومت با مصالحه از حیث روانی اثرگذار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز