خبرگزاری کار ایران

ایجاد 2 هزار فرصت شغلی با افتتاح طرح‌های در حال ساخت آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۲۷۶

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت:با افتتاح 60 طرح در حال ساخت دو هزار فرصت شغلی در سطح استان ایجاد می‌شود.

به‌گزارش ایلنا، جلیل جباری در گفت و گو با خبرنگاران، بیان کرد:پیشرفت فیزیکی این پروژه‌های بالای 50 درصد بوده و با بهره‌برداری از آن دو هزار تخت به تعداد تخت‌های اقامتی استان افزوده می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به طرح‌های اولویت‌دار استان افزود: از جمله این طرح‌ها می‌توان به احیای حجرات مسجد جامع ارومیه اشاره کرد که تاکنون احیای حجرات ضلع شرقی آن به پایان رسیده و احیای سایر حجرات نیز در دست اقدام است.

وی راه‌اندازی باغ‌موزه در فضای هشت هکتاری اراضی پادگان لشکر 64 ارومیه را یکی دیگر از این طرح‌ها برشمرد و ادامه داد: در صورت مشارکت و همکاری قرارگاه شمال غرب ارتش در نظر است چندین موزه از جمله موزه نظامی، تاریخی و فرهنگی در این مجموعه ایجاد شود که امسال نیز 120 میلیارد ریال اعتبار برای آن مصوب شده است.

جباری گفت: احداث سایت‌موزه چالدران در فضای پنج هکتاری نیز یکی دیگر از طرح‌های مهم اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده که عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: بخش‌هایی از جمله راه‌اندازی باغ رشادت، باغ مقابر، باغ سرو و ... در این سایت‌موزه در نظر گرفته شده و امسال در سفر رئیس‌جمهور به استان ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای این مجموعه مصوب شده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه شمش تبریزی خوی عنوان کرد: این پروژه در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی داشته که در صورت تخصیص به‌موقع اعتبارات ساخت آن تسریع می‌یابد.

جباری با بیان اینکه 42 دهنه آب گرم در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: بسته سرمایه‌گذاری در این مجموعه‌ها تهیه شده است و از سرمایه‌گذاری در آب‌های گرم استان حمایت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز