خبرگزاری کار ایران

در سال جاری صورت گرفت؛

صادرات در قزوین 35 درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۲۱۳

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: در حوزه صادرات با صادرات ۳۰۰ میلیارد تومانی رشد ۳۵ درصدی صادرات را شاهد بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سعید زین آبادی با اشار به وضعیت صادرات در استان قزوین گفت: در سال چهار ماه نخست سال گذشته میزان صادرات استان ۲۳۰ میلیارد تومان بود که این میزان در سال جاری افزایش یافته و نشان از پویایی و فعال بودن بنگاه‌های اقتصادی با رویکرد صادرات محور دارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین اضافه کرد: در حوزه اشتغال، در سه ماه نخست امسال نرخ بیکاری در استان قزوین ۸.۳ دهم درصد بود که در مقایسه با میانگین کشوری ۹ دهم  پایین‌تر است.

وی اظهار کرد: یکی از آمارهایی که نشان از افزایش اشتغال  و پایین آمدن نرخ بیکاری دارد تعداد بیمه شدگان اصلی و اجباری در استان است که این آمار در خصوص بیمه شدگان اجباری در سه ماهه سال جاری بالغ بر ۱۷۸ هزار و ۵۵۱ بیمه شده بوده است در حالی که در سال گذشته این تعداد کمتر از ۱۷۲ هزار نفر بوده است.

این مسئول در ادامه به رشد نمودار سرمایه گذاری در استان اشاره کرده و افزود: رشد سرمایه گذاری در چهار ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از ۷۲ درصد بوده است.

وی ادامه داد: اعتبار سرمایه گذاری درسه ماهه ابتدای سال عددی بالغ بر ۱۲ هزار و ۷۰۲ میلیارد تومان است که در سال گذشته این عدد ۷ هزار و ۴۰۱ میلیارد بوده است و این امر نشان از توجه مقام عالی استان و تلاش‌های تیم اقتصادی در حوزه سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاری دارد.

زین آبادی خصوص واحدهای تولیدی گفت: بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی در حال انجام است که تاکنون در جهت رفع مشکلات این واحد در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ۲۱۶ واحد تولیدی در بخش صنعت،کشاورزی و خدمات مورد حمایت قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز