خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پرورش نیشابور خبر داد؛

احداث بزرگترین مدرسه کشور در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۵۱۹

مدیر آموزش و پرورش نیشابور گفت: مدرسه وکیلی بزرگترین مدرسه کشور در نیشابور به کمک خیرنیک اندیش عبدالرضا وکیلی با مساحت ١۶ هزار مترمربع زیربنا ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا کلیدری در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: بزرگترین قرارداد ساخت ١۴٢ مدرسه برای بخش های شهرستان با اعتباری بالغ بر ۶٠٠ میلیارد تومان که از این مبلغ ٣٠٠ میلیارد تومان آورده دولت و الباقی اهدایی خیرنیک اندیش عبدالرضا وکیلی می باشد به امضا رسید. 

وی با بیان اینکه سال تحصیلی جدید زیرساخت های بهداشتی در مدارس اجرا و در موعد مقرر به صورت حضوری برگزار خواهد شد افزود: در سال گذشته ۴٨۵ دانش آموز ترک تحصیل کردند که از این تعداد ٢۶٠ نفر جذب شدند و بقیه که ناشی از بیماری یا ازدواج بود ترک تحصیل کردند و در سال جاری با توجه به حضوری شدن مدارس ١۵٠ نفر در آموزش متوسطه به تحصیل بازگشتند. 

کلیدری یکی از عمده ترین مشکلات در آموزش و پرورش نیشابور را کمبود نیروی انسانی دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد ۴٨ درصد کمبود نیرو در آموزش و پرورش هستیم که طبق آمار فعلی نیاز آموزش و پرورش حدود یک هزار و ٩۴٨ نفر نیرو انسانی است. 

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۵٣ مدرسه دولتی، ۶۴ مدرسه غیر دولتی و ١٨ مدرسه هیات امنایی در شهرستان فعال هستند همچنین امسال کمتر از ١٠ کلاس کانکسی در سال جدید تحصیلی به علت کمبود فضای مدارس، در سطح شهر و روستا فعال است. 

وی با اشاره به اینکه در حوزه آسیب های اجتماعی و پیامدهای کرونایی با آسیب های جدیدی مواجه شده ایم اظهار داشت: طی یک سال گذشته ۱۹ مورد اقدام به خودکشی ناموفق در بین دانش‌آموزان نیشابور ثبت شد که هیچ کدام منجر به فوت نشد و پنج مورد آن مربوط به مسائل خانوادگی و مابقی به صورت نمایشی و برای گرفتن امتیاز بوده و بیشتر این‌موارد در مقطع تحصیلی متوسطه اول و دوم بوده است که باید در این راستا  نقش تربیتی معلمان پررنگ تر شود.  

مدیر آموزش و پرورش نیشابور گفت: در حال حاضر تعداد ۵٩ مدرسه در شهرستان فرسوده است که از این تعداد ١١ مدرسه شهری و ۴٨ مدرسه روستایی نیازمند بازسازی هستند که در این مدارس حدود ۶ هزار و ۵٣۶ دانش آموز در حال تحصیل هستند. 

کلیدری افزود: سرانه ورزشی نیشابور ٢١ صدم است که نسبت به استان تنها یک درصد کمتر می باشد در نتیجه سرانه ورزشی در بخش سرپوشیده رشد خوبی نسبت به سال گذشته داشته است اما در خصوص سرانه فضای آموزشی، شهرستان همچنان از معدل کشوری و استانی پایین تر است. 

وی اعلام کرد: در حال حاضر ۴۵ پروژه در دست اجرا است که نیازمند اعتباری بالغ بر ۶۴ میلیارد تومان است و تا زمان اتمام پروژه‌ها با توجه به رشد تورمی ٢۵ درصدی را خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز