خبرگزاری کار ایران

دادستان گلبهار خبر داد؛

فعالیت ۵۷۰ بنگاه املاک در گلبهار/ بسیاری از مشاورین املاک نه مجوز دارند نه سواد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۳۰۲

دادستان عمومی و انقلاب گلبهار گفت: ۵۷۰ بنگاه املاک در گلبهار و گلمکان وجود دارد که درصد قابل توجهی از آنها فاقد مجوز است.

به گزارش ایلنا از مشهد، حمید علیزاده دادستان عمومی و انقلاب گلبهار با اشاره به فراوانی تعداد بنگاه های مشاورین معاملات املاک در این شهرستان گفت: ۵۷۰ بنگاه املاک در گلبهار و گلمکان وجود دارد که درصد قابل توجهی از آنها فاقد مجوز است و صاحبان آنها نه تنها سواد حقوقی ندارند بلکه از سواد کامل هم برخوردار نیستند.

علیزاده افزود: در شهر گلمکان از توابع این شهرستان آمار بنگاه های املاک از سوپرمارکتها بیشتر است و تراکم آنها در شهر گلبهار باعث شده است که ارزش واحدهای تجاری بیش از حد افزایش یابد و مشکلات متعددی را برای عموم شهروندان ایجاد کند.

وی ادامه داد: هر مصوبه ای که دولت در خصوص کاهش اجاره بها داشته باشد، بنگاه های املاک متخلف برخلاف مصوبات دولت قراردادهایی تنظیم می کنند که مردم را متضرر می کند از این رو دادستانی در راستای احیا و حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم به این موضوع وارد شد و ساماندهی واحدهای معاملات املاک شهرستان و برخورد با متخلفان در این حوزه را در دستور کار قرار داد.

دادستان عمومی و انقلاب گلبهار گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ بنگاه املاک متخلف در گلبهار و گلمکان که حتی پروانه نداشتند یا پروانه شان مربوط به شهرهای دیگر بوده است شناسایی و با دستور قضایی مهر و موم شده است و تاکید شده است که دستگاه های متولی آموزش و ساماندهی این بنگاه ها هر چه سریعتر به وظایف قانونی خود عمل کنند.

علیزاده افزود: بنای ما در گلبهار برخورد جدی با افرادی است که موجبات فساد و فحشا و برگزاری چنین مجالس حرامی را فراهم می کنند و در همین راستا دستور ویژه ای به ضابطان و پلیس اماکن داده شده است که اگر کسی قصد اجاره دادن باغ ویلای خود را داشت باید حتما از اتحادیه باغ تالارها و باغ سرها مجوز دریافت کند و تا زمانی که مجوز نگرفته و زیر نظر اداره نظارت بر اماکن عمومی قرار نگرفته است حق اجاره دادن باغ ویلای خود را برای برگزاری هیچ گونه مراسمی ندارد و چنانچه متخلف شناسایی شود به دستور قضایی باغ ویلایش مهر و موم می شود و با وی به عنوان فردی که موجبات فساد و فحشا را فراهم کرده است برخورد قانونی می شود.

وی اضافه کرد: در خصوص مقابله با برگزاری مجالس حرام و فساد و فحشا و پیشگیری از وقوع جرم با استفاده از طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر، نیروی مقاومت بسیج و انتظامی ضمن تقویت گشتها و ایست و بازرسی ها در ایام تعطیل و اوج سفر، تلاش کرده است فضا را برای ارتکاب به این جرایم ناامن کند و با افراد متخلف در این زمینه برخورد جدی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز