خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در سمنان مطرح کرد؛

موج های کرونا در ابتلا و بستری را طی کردیم و در موج مرگ و میر هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۲۴۸

وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه معمولا موج های کرونا در ابتلا، بستری و مرگ و میر خودش را نشان می دهد، افزود: موج های ابتلا و بستری را طی کرده ایم و در موج مرگ و میر هستیم که رو به کاهش است.

به گزارش ایلنا از سمنان،  بهرام عین اللهی صبح امروز 3 شهریور در بدو ورود به سمنان با اشاره به وضعیت نامناسب کرونا در مرداد و شهریورماه سال گذشته، گفت: پارسال در اوج بیماری کرونا بودیم به گونه ای که در چنین روزهایی ابتلای روزانه بیش از ۵۰ هزار بیمار و فوت بیش از ۷۰۰ نفر ثبت می شد.

وی  با بیان اینکه یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از دولت کنترل کرونا بود، تصریح کرد: با واکسیناسیون گسترده با مشارکت مردم، تلاش های مدافعان سلامت و استفاده از نظرات کمیته علمی کرونا این امر محقق شد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: حدود سه هفته است که وضعیت کرونا در کشور ثابت شده و افزایشی نبوده است همچنین میزان ابتلا به کرونا نیز رو به کاهش است.

عین اللهی با بیان اینکه معمولا موج های کرونا در ابتلا، بستری و مرگ و میر، خودش را نشان می دهد، افزود: موج های ابتلا و بستری را طی کرده ایم و در موج مرگ و میر هستیم که رو به کاهش است.

وی گفت: چون به سمت فصل سرما می رویم و تهویه مناسب کمتر است و مدارس نیز بازگشایی می شوند، توصیه ما تزریق نوبت یادآور واکسن برای افرادی است که ۶ ماه از تاریخ تزریق قبلی آنها گذشته است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: تزریق نوبت یادآور به ویژه برای بیماران دارای بیماری های زمینه ای و ضعف سیستم ایمنی، بیشتر توصیه می شود.

 عین اللهی با اشاره به تحویل ۵۶ دستگاه ون آمبولانس و ۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس ساخت داخلی به اورژانس در روز گذشته، گفت: این ناوگان جدید اورژانس ابتدا برای خدمت رسانی به زائران اربعین، استفاده خواهد شد و سپس تحویل دانشگاه های علوم پزشکی می شوند.

وی یادآور شد: در طرح دارویار، مردم افزایش قیمت دارو را پرداخت نمی کنند بلکه با تغییر رویه های سابق، بیمه ها افزایش قیمت دارو را جبران می کنند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: در صورتی که بیماران با نسخه الکترونیک به داروخانه مراجعه کنند، قیمت دارو با نرخ سال گذشته یا کمتر برای آنها محاسبه می شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: دارویار می تواند صنایع داروسازی را تقویت و کمبودهای دارویی را تا حد زیادی برطرف کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز