خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

دو خانواده کهگیلویه و بویراحمدی عزادار شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۳۲۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا استان به 1060 نفر خبرداد و اظهارداشت: در شبانه روز گذشته، دو هم استانی جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 150 بیمار در بیمارستان های استان بستری بوده که 76 نفر از این بیماران مبتلای قطعی و 14 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی تعداد بهبودیافتگان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد را 88 هزار و 32 نفر عنوان و اظهارداشت: از 433 نمونه پی سی آر و رپید تست دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود 58 حدود درصد موارد مثبت و بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شیوع بیماری اُومیکرون بسیار بالا بوده اما نباید این میزان شیوع دلیلی بر آن باشد که میزان پروتکل های بهداشتی کاهش و تجمعات افزایش یابد.

یزدان پناه با بیان اینکه با وضعیت موجود بیشتر مردم استان کهگیلویه و بویراحمد درگیر خواهند شد، خاطرنشان کرد: طی یکی دو هفته آینده تخت های بیمارستانی از بیماران کرونایی پُر خواهند شد و احتمالا در هفته های بعد میزان مرگ و میرها چند برابر خواهد شد.

وی افزود: بیشترین خطر متوجه کودکان، افراد مُسن و کسانی که بیماری های زمینه ای دارند می باشد.

دبیر ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:توصیه می شود که والدین مراقبت بیشتری از اطفال پنج تا 9 سال خود داشته، آنها را واکسن بزنند و اجازه خروج از منزل را بجز با مراقبت والدین ندهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز