خبرگزاری کار ایران

رئیس بیمارستان ولایت دامغان:

نگاه جامعی در مصوبه هیأت دولت برای تجهیز بیمارستان رضایی دامغان وجود نداشت / ضرورت بازسازی ساختمان فعلی بیمارستان رضایی

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۶۰۷

رئیس بیمارستان ولایت دامغان با انتقاد از مصوبه سفر هیأت دولت به استان سمنان مبنی بر تجهیز بیمارستان رضایی دامغان گفت: نگاه جامعی در مصوبه هیأت دولت وجود نداشت زیرا با زیرساخت موجود نمی توان بیمارستان رضایی را تجهیز و بیمار بستری کرد و ساختمان فعلی احتیاج به بازسازی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سمنان، غلامرضا محمدی رئیس بیمارستان ولایت دامغان در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان شورای شهر دامغان گفت: یکی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان دامغان فضای فیزیکی ارائه خدمت درمان به بیماران است.

وی ادامه داد: منحصر بودن فضای بیمارستانی در یک شهرستان چالش هایی را در پی دارد که امیدواریم با روند ساخت بیمارستان و دوم تسریع شود ودر سال ۱۴۰۱ ردیف بودجه ای برای آن مصوب شود.

رئیس بیمارستان ولایت دامغان اضافه کرد: در حال حاضر ملاک ما و مسئولان نباید درصد اشغال تخت بیمارستانی در دامغان باشد زیرا در شرایط فعلی یا بیماران به ما اعتماد ندارند که برای خدمت گرفتن به بیمارستان مراجعه کنند یا برای انجام برخی خدمات دچار ضعف و کمبود هستیم.

محمدی یادآور شد: باید ظرفیت‌ها را ایجاد کنیم و ببینیم بیمار دهی و بیمار پذیری در چه وضعیتی است؛ در حوزه نیروی انسانی با مشکلات اساسی مواجه هستیم.

رئیس بیمارستان ولایت دامغان با اظهار گلایه از متولیان مربوطه بیان کرد: در حوزه جذب نیروی انسانی برای شهرستان همچون دامغان هیچ تفاوتی با سایر شهرستان‌ها و استان‌های همجوار وجود ندارد و وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی به منظور اینکه پزشکان در این‌گونه شهرها بمانند باید امتیازاتی بدهند که تاکنون ندادند.

وی ضمن تشریح ضرایبی که برای به کارگیری نیروهای انسانی در شهرها به کار گرفته می‌شود، تصریح کرد: این ضرایب از سه پنجم تا پنج پنجم تعریف شده است؛ شهرهایی که از ضرایب سه تا سه و نیم پنجم برخوردار باشند می‌توانند در جذب نیروی انسانی از بندهای خاص قانونی استفاده کنند به عنوان مثال پزشکان می توانند خدمت سربازی حوزه بهداشت و درمان را بگذراند، دوره های تعهد تغییر می‌کند و ...

رئیس بیمارستان ولایت ادامه داد: قبلاً بخش‌هایی با ضرایب سه و نیم پنجم داشتیم که برای این بخش‌ها پزشک، دندانپزشک، پرستار و... جذب می کردیم و در شهرستان نیز از آنها استفاده می‌کردیم که این مزیت نیز از بین رفته است.

محمدی گفت: وقتی شاخص های توسعه تعریف می شود و شهر را توسعه یافته یا با درجاتی از توسعه تعریف می‌کنیم از امتیازات مناطق محروم بی بهره می شویم.

وی افزود: وجود دانشگاه علوم پزشکی یا دانشکده های پزشکی می تواند به ماندگاری و تربیت پزشکان بیشتر در شهرستان کمک کند و برخی از نیازهای درمان را برطرف کند.

رئیس بیمارستان ولایت اضافه کرد: مسائل مالی در حوزه درمان خیلی موثر است هر چند در دوران کرونا با تلاش همکاران و زحمت فراوان، نیازهای بیماران برطرف شد اما تاخیر در پرداخت حق الزحمه پزشکان و کادر درمان را خودمان اعتراف دادیم ولی باعث نشد که کادر درمان به واسطه این مشکل دست از کار بکشند و با تمام وجود نسبت به معالجه و درمان بیماران اقدام کردند.

محمدی اضافه کرد: حداقل ۵ سال طول می‌کشد که بیمارستان ۹۶ تختخوابی دامغان ساخته و تجهیز شود زیرا موضوع بیمارستان ولایت دامغان از سال ۸۴ شروع شد در سال ۸۵ طی سفر مقام معظم رهبری کلنگ‌زنی شد و با توجه به اینکه منابع و اعتبارات آن کاملاً در نظر و تامین شده بود در سال ۹۱ آغاز به کار کرد.

وی با انتقاد از مصوبه سفر هیئت دولت به استان سمنان مبنی بر تجهیز بیمارستان رضایی دامغان گفت: نگاه جامعی در مصوبه هیئت دولت وجود نداشت زیرا با زیرساخت موجود نمی توان بیمارستان رضایی را تجهیز و بیمار بستری کرد و ساختمان فعلی احتیاج به بازسازی دارد.

رئیس بیمارستان ولایت با تاکید بر اینکه ابتدا باید اصل سازه بیمارستان رضایی آماده و سپس تجهیز شود، ادامه داد: نیازهای بیمارستان رضایی در حال ارزیابی است؛ صرف اینکه ۵۰ تخت به ما دهند بیمارستان رضایی بیمارستان نمی شود. بیمارستان اتاق عمل می‌خواهد، آی سی یو می‌خواهد، رادیولوژی می‌خواهد و ... اگر اینها باشد بیمارستان است در غیر این صورت گرفتاری‌هایی برای ما ایجاد خواهد کرد.

محمدی با اشاره به مشکلات کمبود داروهای کرونایی و بیماری های خاص در دامغان یادآور شد: بیمارستان ها داروی نامه‌هایی دارند که بر اساس نظرات و نیازهای پزشکان همان بیمارستان تهیه و مدیریت اجرایی بیمارستان موظف به تامین آنها است.

رئیس بیمارستان ولایت گفت: بخشی از مشکلات کمبود دارو به این دلیل است که بنا به دلایل مختلف یک پزشک از بیمارستان می‌رود و پزشک جدید و جایگزین دارویی را تجویز می کند که در دارونامه قبلی نبوده است؛ البته سعی می‌کنیم این داروها را تامین کنیم اما امکان دارد برخی از آنها نیز تهیه نشود.

وی افزود: برادر خواندگی با داروخانه خاصی نداریم و فرقی دارد که دارو را کدام داروخانه ارائه می دهد برای ما مهم این است که بیمار دارویش را تهیه کند و به نظر می‌آید در حوزه تهیه داروهای بیماران خاص تجدیدنظر لازم است و ضرورت دارد که داروخانه شبانه روزی از حالت منحصر به فرد خارج شود.

محمدی گفت: با توجه به مشکلات فعلی در حوزه تهیه دارو فراخوان دادیم هر داروخانه ای تقاضای شبانه روزی شدن دارد اعلام کند و شرایطش فراهم است که به متقاضی واجد شرایط مجوز دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز