خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی:

افزایش گلخانه‌ها یکی از نیازهای حوزه کشاورزی کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۲۲۷

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر 23 هزار گلخانه در سطح کشور وجود دارد و برای رفع نیازهای شور باید میزان گلخانه‌ها تا 100 هزار هکتار افزایش پیدا کند و به سرمایه گذاران در این حوزه تسهیلات خوبی داده شود و کشت صیفی و سبزی هم برای صرفه جویی در مصرف آب به این بخش منتقل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سید جواد ساداتی نژاد در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان قزوین که صبح امروز برگزار شد، گفت: برای بخش کشاورزی در نظر داریم چهار منطقه ویژه کشاورزی را در سطح کشور ایجاد کنیم که لایحه آن به مجلس ارسال خواهد شد و دشت قزوین هم با توجه به ویژگی‌هایی که دارا است یکی از مناطقی است که برای این کار در نظر گرفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: استان قزوین یکی از اولین مناطقی است که آبیاری نوین در آن شکل گرفته، همچنین در کشاورزی هوشمند و نیروی انسانی توانمند هم از جایگاه خوبی برخوردار است.

وی عنوان کرد: باتوجه به قابلیت بالای قزوین در حوزه تولید محصولات کشاورزی و کمک به تامین امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی به سرمایه گذاری در این استان توجه ویژه دارد.

مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی در استان قزوین ادامه داد: فرودگاه خدمات ویژه قزوین می‌تواند به ظرفیتی برای مسافربری و باری تبدیل شود و در این راستا وزارت جهاد کشاورزی همکاری‌های لازم را خواهد داشت.

وی عنوان کرد: مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و استفاده از روش‌های هوشمند نظارتی در اولویت‌های جهاد کشاورزی است و قزوین یکی از استان‌های پیشرو در این حوزه است، البته تا کنون 14 هزار حکم اجرا نشده قلع و قمع داریم.

ساداتی نژاد ادامه داد: سند دارد کردن اراضی کشاورزی می‌تواند به کاهش تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی کمک کند و با توجه به اهمیت این موضوع این امر در دستور کار دولت قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز