خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره برنامه ریزی اداره کل راه و شهرسازی گلستان:

امکان دریافت تسهیلات بافت فرسوده برای سکونت گاه‌های غیر رسمی

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۴۲۷

رئیس اداره برنامه ریزی و مسکن بازآفرینی بافت شهری اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: تمامی منازل مسکونی موجود در بافت فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی و دارای سند ملکی، می توانند از تسهیلات بافت فرسوده استفاده کنند.

به گزارش ایلنای گلستان، رقیه منوچهر اظهار کرد: در سال گذشته در سطح استان به 610 واحد، تسهیلات نوسازی در محلات هدف بازآفرینی واگذار شد و از این تعداد 212 واحد در گنبد کاووس و 398 واحد در شهرستان گرگان قرار داشتند.

وی با بیان اینکه این طرح در سال جاری در حال اجرا است، گفت: تسهیلات بافت فرسوده به مسکن هایی که پروانه ساختمانی داشته و در مرحله نوسازی قرار دارند اعطا می شود.

 منوچهر همچنین تصریح کرد: میزان این تسهیلات 300 میلیون تومان است که 150 میلیون آن با بهره صفر درصد  پس از پایان دوره مشارکت 18 ماهه تسویه خواهد شد و الباقی آن با توجه به قرارداد تسهیلات گیرنده با بانک قسط بندی خواهد شد.

رئیس اداره برنامه ریزی و مسکن بازآفرینی بافت شهری اداره کل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه این واحدها در قالب طرح نهضت ملی مسکن قرار دارند، گفت: آزادسازی این تسهیلات وابسته به پیشرفت فیزیکی پروژه است.

وی افزود: مرحله اول واریز این تسهیلات پس از اتمام 10 درصد از فوندانسیون انجام شده و باقی تامین اعتبار پس از عملیاتی شدن هر مرحله، واریز می شود.

 منوچهر در ادامه گفت: افراد برای دریافت این تسهیلات باید با ثبت نام در سامانه نهضت ملی مسکن، به حوزه بافت های فرسوده وارد شده و  چنانچه پروانه ساخت و سند ملکی داشته باشند، پس از وارد کردن کد برجام در سامانه می توانند از این طرح استفاده کنند.

رئیس اداره برنامه ریزی و مسکن بازآفرینی بافت شهری اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین اظهار کرد: به طور متوسط عملیات نوسازی و احداث این ساختمان ها 18 ماه به طول خواهد انجامید و بر اساس پیش بینی های انجام شده تا پایان سال، 400 واحد به بهره برداری خواهد رسید.

وی در انتها یادآور شد: گفتنی است که تمامی منازل مسکونی موجود در بافت فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی، چنانچه دارای سند ملکی باشند، می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز