خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین:

29 هزار قزوینی برای پیاده روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۴۰۵

دبیر ستاد مردمی اربعین حسینی استان قزوین گفت: تاکنون بیش از ۲۹ هزار نفر از استان قزوین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند که این میزان افزایش پیدا خواهد کرد، همچنین۴۰ اتوبوس هم برای اعزام زائر آزاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سید امید برزگری در نشست خبری اربعین حسینی که صبح امروز در سالن جلسات جبهه فرهنگی استان برگزار شد، گفت: سال ۹۱ ستاد مردمی اربعین با مساجد کار خود را آغاز کرد که در سال‌های آینده کم کم موکب‌ها در عراق شکل گرفت و از سال ۹۵ مدلی ارائه شد که خدمات عادلانه تقسیم شود و مدل قرارگاهی شکل گرفت. 

دبیر ستاد مردمی اربعین حسینی استان قزوین ادامه داد: در سال گذشته بعد از دو سال تعطیلی پیاده روی اربعین، ۵۴ موکب و حدود ۴۸۰ زائر قزوینی در اربعین حضور پیدا کردند و پیاده روی جاماندگان اربعین در استان برگزار شد و ۲۹ موکب ایستگاه صلواتی هم در سطح شهر شکل گرفت.

وی بیان کرد: ستاد مردمی اربعین در هفت حوزه فعالیت دارد که گفتمان سازی اربعین مهم‌ترین آن است، جریان سازی، شبکه سازی، ظرفیت یابی و ظرفیت سازی، توانمندسازی و هدایت از دیگر اقدامات این ستاد است.

این مسئول افزود: در سال جاری اربعین به دو قسمت ایران و عراق تقسیم شده و تاکنون دو قرارگاه طریق ایران و شهرستان قزوین شکل گرفته، قرارگاه مهران هم درحال پیگیری است.

وی عنوان کرد: در عراق هم در شهرهای نجف، کربلا، طریق و مسیب قرارگاه داریم و تاکنون ۶۲ موکب مجوز حضور گرفته‌اند و در مجموع در قرارگاه‌های ایران و عراق اسکان، تغذیه و برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود.

برزگری اظهار کرد: برای برگزاری بهتر مراسم، ستاد مردمی اربعین شهرستان‌ها فعال شده و شاهد تحول در ستاد اربعین استان هستیم و با همکاری خوب استاندار در قزوین به عنوان اولین استان، استانداری مدلی ارائه داده که ضمن تاکید بر مردمی سازی، ستاد جزء یکی از کمیته‌های اصلی حاکمیت قرار گرفته و دارای جایگاه حقوقی و مردمی است و می‌توانیم مطالبات را بهتر دنبال کنیم.

اعزام زائران با هماهنگی راهداری و ستاد اربعین

وی ادامه داد: با راهداری در دو حوزه همکاری داریم که اعزام زائر یکی از آن‌ها است، در همین راستا اعزام‌ها ساماندهی می‌شود تا بحران اتوبوس و ماشین مدیریت شود و تشویق به حضور با اتومبیل‌های شخصی هم در این راستا است که با کمبود اتوبوس مواجه نشویم.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین بیان کرد: فعالیت موکب‌های ایران از ۱۳ روز قبل از اربعین و در عراق از چهاردهم شهریور ماه آغاز می‌شود و تا اربعین عراق ادامه خواهد داشت، البته تعدادی از موکب‌ها تا چند روز بعد از اربعین هم فعال خواهند بود.

این مسئول عنوان کرد: امسال زائر اولی‌ها را خواهیم داشت و با حمایت‌های مالی زائر اولی‌ها به کربلا اعزام می‌شوند، میزان وام به متقاضیان هم دو میلیون تومان است.

وی بیان کرد: برای ثبت نام در سامانه سماح شرط دوز یادآور واکسن کرونا برداشته شده است.

برزگری عنوان کرد: در حوزه رسانه کاروان رسانه برای اولین بار با حدود ۲۲ خبرنگار برای پیاده روی اربعین اعزام خواهد شد که یک فعالیت جدی در سطح کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز