خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

شناسایی و هدایت ۴۲۸ متکدی به خانه سبز مشهد/ ۹۰ درصد متکدیان اعتیاد دارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۳۹۴

معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: طی ۵ ماهه ابتدایی سال ۴۲۸ متکدی شناسایی و به مرکز اجتماعی خانه سبز هدایت شده اند.

به گزارش ایلنا از مشهد، مهدی ابراهیمی با بیان اینکه شهرداری موظف است برای شناسایی و هدایت متکدیان مداخله کند، افزود: در همین راستا نیز اقدامات اساسی را به این منظور انجام داده است.

وی با بیان این‌که حضور متکدیان در معابر اصلی از دیدگاه مردم یک ناهنجاری و آزار دهنده است، خاطرنشان کرد: استفاده از کودکان برای تکدی‌گری سواستفاده از عواطف و احساسات خیرخواهانه مردم است.

ابراهیمی با اشاره به کنترل این پدیده با هم افزایی، همکاری و تعامل دستگاه‌ها در خصوص ساماندهی متکدیان می‌تواند نقش مهمی داشته باشد، اشاره کرد و افزود: طی ۵ ماهه ابتدایی سال ۴۲۸ متکدی شناسایی و به مرکز اجتماعی خانه سبز هدایت شده اند که از این تعداد ۲۴۲ مرد و ۱۸۶ زن بوده اند.

ابراهیمی با اشاره بر اینکه ساماندهی شامل مواردی از جمله پذیرش و ثبت اطلاعات، استحمام، تست اعتیاد و تشکیل پرونده مددکاری برای ساماندهی می‌شود، ادامه داد: متاسفانه ۹۰ درصد متکدیان اعتیاد دارند و جزو معتادان متجاهر محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه در ادامه رسیدگی و ساماندهی به مشکلات متکدیان و معتادان متجاهر، این افراد به کمپ‌های ماده ۱۶ بهزیستی معرفی و به منظور درمان نیز به بیمارستان و در مواردی هم به بستری این افراد منتج می‌شود. همچنین پیگیری‌های لازم به منظوردریافت مدارک شناسایی، بازگشت به خانواده و نیز بازگشت به شهر محل اقامت انجام می‌شود.

به گفته وی، همچنین برای افرادی که توانایی و علاقمند به اشتغال باشند، به مراکز کارآفرینی و اشتغال زایی معرفی می‌شوند.

ابراهیمی با بیان اینکه متکدیان بیشتر در اطراف حرم مطهر و عوارضی اقدام به تکدی گری می‌کنند، افزود: اکیپ‌های روزانه شهرداری مشهد در معابر کلانشهر مشهد کارتن خواب‌ها و متکدیان را جمع آوری می‌کنند، علاوه بر گشت‌های شناسایی در معابر و چهارراه ها، روش شناسایی از طریق اعلام مردم و سامانه ۱۳۷ نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز