خبرگزاری کار ایران

مراسم اختتامیه جشنواره رسانه و عدالت در ارومیه برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۰۶۸

مراسم اختتامیه دومین جشنواره رسانه و عدالت در ارومیه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، ظهر امروز مراسم اختتامیه دومین جشنواره رسانه و عدالت با حضور سخنگوی قوه قضاییه و رئیس دادگستری آذربایجان غربی در سالن ولایت دادگستری آذربایجان غربی برگزار شد

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در این مراسم گفت: عدم آگاهی‌های حقوقی و قانونی مردم و نداشتن اشرافیت به قانون موجب بروز بزهکاری و رفتارهای مجرمانه در جامعه شده است.

وی با بیان اینکه، هم اکنون ۳۰ درصد پرونده‌های وارده به دستگاه قصایی مربوط به املاک است گفت: منشا این حجم از پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا بی اطلاعی مردم از قوانین و مقررات این حوزه است.  

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی ادامه داد: ایجاد ارتباط سازنده و مؤثر و دوسویه بین دستگاه قضایی و نهادهای مرتبط با آن با جامعه یکی از رسالت های اصحاب رسانه است.  

عتباتی اظهار کرد: در همین راستا با تفاهم‌نامه ای که با صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی منعقد شد تاکنون ۴۳ برنامه اطلاع رسانی در حوزه قضایی با بهره گرفتن از کارشناسان دادگستری تهیه و پخش شده است.  

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در جهاد تبیین گفت: یکی از موارد مهم جهاد تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب می‌تواند در حوزه رسانه اتفاق بیفتد زیرا قادر خواهد بود فعالیت‌های دشمنان را که قصد دارند دستاوردهای نظام را زیر سئوال ببرند، خنثی کند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی اضافه کرد: رسانه‌ها در این حوزه هم با انعکاس اقدامات دستگاه قضایی و هم در حوزه تبیین می‌توانند بسیار مؤثر واقع شود.

وی با بیان اینکه مرز بین نقد و تخریب باید مشخص شود، افزود: نباید به بهانه نقد دستاوردهای نظام را در عرصه‌های مختلف زیر سئوال برد.  

عتباتی اظهار کرد: دستگاه قضایی از نقد استقبال می‌کند چون معتقدیم حرکت در مسیر مستقیم جامعه از وظایف رسانه‌ها است تا در کنار اطلاع رسانی برای اصلاح امور به نقد هم بپردازد.  

وی با اشاره به استقبال خوب مردم استان از پویش به عشق حسین می‌بخشم، یادآور شد: از زمان اجرای آغاز این گویش در ماه محرم امسال هشت پرونده قصاص با صلح و سازش اولیای دم به حرمت این ماه به سازش انجامیده است.  

در ادامه این مراسم، مدیر روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه دومین جشنواره رسالت و عدالت  با وقفه یک ساله به دلیل شیوع بیماری کرونا امسال با استقبال اصحاب رسانه همراه بود گفت: ۱۳۰ اثر توسط رسانه‌های استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

تایوغ افزود: محور این جشنواره براساس آثار تهیه شده با محوریت عدالت بود که هیات داوران پس از ۴۰ ساعت تلاش آتار برگزیده را انتخاب کردند.  

وی اهداف برگزاری این جشنواره را ارج نهادن به رسانه های استان، شناسایی نقاط ضعف و قوت رسانه ها، بهره گیری از ظرفیت رسانه ها و ارتباط گیری با رسانه ها عنوان کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز