خبرگزاری کار ایران

به همت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز فارس؛

دهمین مرحله طرح تجلیل از رانندگان قانونمند اجرا شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۰۱۷

دهمین مرحله طرح تجلیل از رانندگان قانونمند با همت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز و مشارکت پلیس راهور مرکز استان فارس در بزرگراه رسول اعظم شیراز اجرا شد.

به گزارش ایلنا،  کارشناس ارشد پلیس راهور مرکز استان فارس و اداره فرهنگ ترافیک در دهمین مرحله تقدیر از رانندگان قانونمند، بسیاری از رفتارهای ناهنجار رانندگان را ناشی از شخصیت درونی آنان دانست و گفت: متاسفانه بسیاری از گره های شخصیتی افراد در حین رانندگی بازگشایی می شود و بوق زدن های متوالی، سرعت های غیرمجاز و عبور از روی خطوط و حرکات مارپیچ، همگی نشئت گرفته از درون هر فرد است که به اضطراب، خشم، وسواس و دگرآزاری او بازمی گردد.

عبدالعظیم مباشری افزود: ترافیک یک بحث ریشه‌ای است که باید از کودکی به آن پرداخته شود و لازم است از سنین مهدکودک، نونهالان را با مسئله ترافیک و قوانین رانندگی آشنا کرد.

وی اضافه کرد: آموزش مفاهیم ترافیک باید از زمان مهدکودک تا زمان اخذ گواهینامه در برنامه آموزش دانش آموزان گنجانده شود تا ضمن آشنایی با مفاهیم ترافیک و رانندگی، قوانین برایشان درونی شود.

کارشناس ارشد پلیس راهور مرکز استان، فرهنگ سازی از سنین پایین را عامل توسعه یافتگی کشورهای پیشرفته در این حوزه عنوان کرد و افزود: بسیاری از کشورهای توسعه یافته با آموزش پیوسته قوانین از خردسالی تا نوجوانی موفق شده اند آمار تصادفات و کشته های ناشی از تصادفات رانندگی را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

مباشری گفت: وضع رانندگی و شرایط ترافیکی کشورمان زیبنده کشور اسلامی نیست و باوجود الگوهای رفتاری خوب، از اهل بیت گرفته تا انسان های برجسته کنونی و با برخورداری از شبکه های مجازی و صدا و سیما، متاسفانه نتوانسته ایم مفاهیم اخلاقی را به درستی در میان جامعه گسترش دهیم.

وی ادامه داد: در طرح های قبلی تنها تجلیل از رانندگان قانونمند در دستور کار بود، اما امروز راننده متخلف را هم متوقف کرده و به احترام همیاران مهربان ترافیک و طرح درحال اجرا، به تذکر شفاهی و آموزش و آگاهی بخشی بسنده کردیم.

سرگرد مباشری گفت: قرار گرفتن راننده متخلف و راننده قانونمند در کنار یکدیگر در طرح تجلیل، فرصتی است تا راننده متخلف به تخلف خود بیندیشد.

رسالت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز، فرهنگ سازی در جامعه است

 عضو هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز گفت: اخذ گواهینامه رانندگی، راننده را متعهد می کند که ضمن رعایت قوانین، موارد موجود در آیین نامه رانندگی را در عمل‌ اجرا کند.وی افزود: وظیفه هر راننده ای است تا قبل از رانندگی از سلامت خودرو و سلامت جسمی و‌ روحی خود مطمئن باشد تا رانندگی با آرامش خاطر داشته باشد.

سیروس پاک فطرت به چهار ویژگی مدنظر در این طرح اشاره کرد و گفت: ملاک‌های انتخاب رانندگان قانون مند عدم صحبت با تلفن همراه حین رانندگی، رانندگی بین خطوط، بستن کمربند ایمنی و رعایت فاصله با خودروی جلویی است.

وی تاکید کرد که رسالت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز، فرهنگ سازی در جامعه است و از رانندگان می خواهیم در هر شرایطی تابع قوانین و اصول رانندگی باشند.

پاک فطرت با بیان این که، ما از نظر اخلاقی و قانونی ملزم به رعایت قوانین هستیم؛ مردم شیراز را پیشگام در رعایت اصول اخلاقی و قوانین و اجرای طرح های نو برشمرد و ابراز امیدواری نمود که در این طرح نیز پیشگام باشند.

وی اضافه کرد: رانندگان قانونمندی که در این طرح به دستور پلیس متوقف می شوند، ابتدا با نگرانی از خودرو خود پیاده می شوند اما پس از اهدای تندیس و هدیه و تقدیر از آن ها توسط مجمع خیرین و پلیس، با آرامش و نگاهی تحسین آمیز به خودرو بازمی گردند. عضو هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز از رسانه ها به خصوص صدا و سیما خواست به منظور احیای فرهنگ ترافیک با مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز همکاری داشته باشند.

پاک فطرت افزود: با برنامه ریزی و‌ تولید محتوای مناسب می توان از این طرح حمایت کرد تا ضمن توسعه فرهنگ، شاهد آرامش و امنیت روانی بیشتر در سطح شهر و در میان شهروندان شیرازی باشیم.

در این برنامه افرادی که به عنوان راننده قانون مدار تجلیل شدند، از این اقدام و طرح فرهنگی مجمع خیرین در کنار پلیس بسیار شگفت زده و اظهار داشتند خرسندیم که در بحث رانندگی و ارتقا فرهنگ ترافیک از تشویق به جای تنبیه استفاده می شود.

همیاران مهربان ترافیک از اقشار مختلف جامعه  هستند 

 غلامرضا تجلی مسئول همیاران مهربان ترافیک هدف از حضور همیاران ترافیک در سطح شهر را یادآوری قوانین و علائم فراموش شده رانندگی عنوان کرد و افزود: همیاران مهربان ترافیک از اقشار مختلف جامعه اعم از جوانان، دانشجویان، کارمندان، کاسب، بازنشسته ها، و غیره  هستند که بدون دریافت دستمزد و چشمداشت با اخلاص و دلسوزی در راستای فرهنگ سازی و ارتقای فرهنگ ترافیک گام بر می دارند.

وی با تاکید بر این که همیاران مهربان ترافیک اجرای قانون نمی کنند، ابراز امیدواری کرد که با یادآور شدن فرهنگ فراموش شده ترافیک در سطح شیراز، بتوانیم این شهر فرهنگی را به عنوان شهری قانونمند در حوزه راهنمایی و رانندگی در کشور معرفی کنیم.

تجلی گفت: از شهروندان دعوت می شود در طرح همیاران مهربان ترافیک مشارکت کنند و بخشی از وقت خود را در این طرح ارزشمند برای ارتقا فرهنگ ترافیک شهرمان نذر کنند. شهروندان گرامی می توانند برای نام نویسی و کسب اطلاع بیشتر به شماره تماس 32341437 ، 32360837 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز