خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور اراضی کشور خبر داد؛

یک میلیون هکتار از اراضی تحت تصرف منابع طبیعی به کشاورزان بازگردانده شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۴۹۳

رئیس سازمان امور اراضی کشور از انجام پروژه‌ای در سازمان متبوع خود برای تعین و تکلیف دعاوی بین کشاورزان و منابع طبیعی طی دو سال، خبر داد و گفت: تا کنون نزدیک یک میلیون هکتار از اراضی که منابع طبیعی مدعی مالکیت آن بود به کشاورزان بازگردانده شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، صفدر نیازی شهرکی رئیس سازمان امور اراضی کشور صبح امروز درجلسه بررسی مسائل کشاورزی استان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین (ع) و بیان اینکه گیلان پرچم‌دار امنیت غذایی کشور است، گفت: ۳۱ درصد برنج کشور در گیلان تولید می‌شود.

وی عدم اجرای پروژه‌ها بر اساس سند بالادستی آمایش سرزمین را یکی از معضلات و دغدغه‌های سازمان امور اراضی عنوان کرد و گفت: متأسفانه در ایران به زمین، از جمله زمین کشاورزی به‌عنوان کالای سرمایه‌ای نگاه می شود درصورتی که در همه جای دنیا فروش اراضی کشاورزی برای تغییر کاربری ممنوع است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور از انجام پروژه‌ای در سازمان متبوع خود برای تعین و تکلیف دعاوی بین کشاورزان و منابع طبیعی طی دو سال، خبر داد و گفت: تا  کنون نزدیک یک میلیون هکتار از اراضی که منابع طبیعی مدعی مالکیت آن بود به کشاورزان بازگردانده شده است.

نیازی شهرکی خاطرنشان کرد: در این طرح نقشه‌های دهه ۴۰ شمسی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورتکی در زمین‌های مورد اختلاف کشت و کار صورت‌گرفته باشد، سند منابع طبیعی باطل و زمین به کشاورز عودت داده میشود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با تأکید بر تعامل و همراهی بیشتر مدیران در اجرای قوانین، بیان کرد: مدیران و دستگاه‌ها در جلوگیری از تغییر کاربری ها سازمان را یاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز