خبرگزاری کار ایران

در شهریورماه سال ۱۳۹۳ در دانشگاه زنجان صورت می‌گیرد؛

برگزاری پنجمین کنگره علوم ترویج و آموزش کشاورزی / اولین کنفرانس بین المللی خدمات مشاوره‌ای روستایی در آسیا و اقیانوسیه

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۱۱

دبیر کمیته علمی کنفرانس وکنگره برگزاری پنجمین کنگره علوم ترویج وآموزش کشاورزی ومنابع طبیعی ایران واولین کنفرانس بین المللی خدمات مشاوره ای روستایی در آسیا واقیانوسیه, با محوریت موضوع " تسهیل اطلاعات ونوآوریها برای توانمندی سازی کشاورزی کشاورزان خانوادگی " خبرداد.

زنجان: دبیر کمیته علمی کنفرانس وکنگره علوم ترویج وآموزش کشاورزی ومنابع طبیعی وکنفرانس بین المللی خدمات مشاوره‌ای روستایی در آسیا واقیانوسیه گفت: اکثر کشاورزان در دنیای در حال توسعه در مزارع خانوادگی کوچک مقیاس به صورت فردی، شراکتی یا جمعی تولید می‌کنند، این کشاورزان در برابر چالش‌های ذکر شده در بالا نسبت به دیگر کشاورزان آسیب پذیر بوده وبه حمایت ترویچ کشاورزی وخدمات مشاوره‌ای بیشتری نیازمند هستند.

به گزارش ایلنا از زنجان، کرمی دهکردی امروز با اعلام این خبر گفت: انجمن علمی ترویج وآموزش کشاورزی ایران ودانشگاه زنجان، با همکاری مجمع جهانی خدمات مشاوره‌ای روستایی _ «GFRAS»، مجمع خدمات مشاوره‌ای روستایی آسیا واقیانوسیه(APIRAS) دانشگاه تهران، دانشگاه واخنینگن هلند، مجمع جهانی روستایی(WRF)، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک کشاورزی ودیگر موسسات بین المللی، ملی واستانی از صاحبنظران، دانشگاهیان، کار‌شناسان ودیگر علاقمندان به این حوزه دعوت بعمل می‌آوررند تا با ارائه دیدگاه‌ها وارسال آثار وپیشنهادات خود در ارتباط با بخش‌های موضوع این همایش از طریق چکیده و مقالات پژوهشی، نظری، فلسفی وکاربردی برغنا وکیفیت آن بیفزایند.

دبیر کمیته علمی کنفرانس وکنگره مذکور افزود: امروز اکثر خانواده‌های روستایی، بویژه کشاورزان خرده پا، در سطح دنیا با چالش‌های پیچیده‌ای همچون بحرانهای زیست محیطی، نا‌امنی غذایی، ناامنی معیشت روستایی، گرسنگی وفقر مواجه‌اند. سازمان ملل متحد در سصت و ششمین مجمع عمومی خود سال۲۰۱۴ را به عنوان سال بین المللی کشاورزی خانوادگی(IYFF) اعلام نموده است، تا بدینوسیله از موسسه‌های مختلف بین المللی وملی، همچنین سازمان‌های کشاورزی وسازمان‌های غیر دولتی دعوت به همکاری کرده واهمیت کشاورزی خانوادگی(فعال در تولیدات کشاورزی، جنگلداری، زندگی عشایری وآبزیان) وکشاورزی خرده مقیاس را بیشتر نماید.

وی هدف آن را جلب توجه دنیا بر نقش اساسی این کشاورزی در مدیریت چالش‌های فوق، از طریق بازیابی جایگاه آن در محور سیاست‌های کشاورزی، زیست محیطی واجتماعی عنوان کرد.

کرمی در ادامه مدیریت این چالش‌ها را مستلزم دامنه گسترده‌ای از بحثهمکاری‌ها درسطوح ملی، منطقه‌ای وجهانی دانست وگفت: دربین راهبردهای مختلف ج‌ها حمایت ازکشاورزان خانوادگی، آموزش وترویج کشاورزی وخدمات مشاوره‌ای روستایی سعی نموده‌اند نوآوری‌ها را بین این کشاورزان تسهیل وشبکه سازی نمایند. همچنین ظرفیت‌های اجتماعیشان را به منظور بهبود معیشت‌های آن‌ها، افزایش امنیت غذایی وحفاظت از منابع طبیعی ارتقاء بخشند.

وی در بخش از اسخنان خود خاطر نشان کرد: اکثر کشاورزان در دنیای در حال توسعه در مزارع خانوادگی کوچک مقیاس به صورت فردی، شراکتی یا جمعی تولید می‌کنند، این کشاورزان در برابر چالش‌های ذکر شده در بالا نسبت به دیگر کشاورزان آسیب پذیر بوده وبه حمایت ترویچ کشاورزی وخدمات مشاوره‌ای بیشتری نیازمند هستند.

وی با مهم دانشتن این موارد در جهان امروزی در این راستا، موضوع اصلی این همایش ملی –بین المللی را «تسهیل اطلاعات ونوآوری‌ها برای توانمندی سازی کشاورزی خانوادگی» عنوان کرد وگفت: در این کنفرانس فرصتی برای پژوهشگران واندیشمندان فراهم شد ه تا دانش، تجارب ویافته‌های پژوهشی خود را در ارتباط با رهیافت‌های ترویچ وتوسعه کشاورزی جهت پشتیبانی از این کشاورزی ومدیریت این چالش‌ها به اشتراک بگذارند.

کرمی درپایان ابراز امیدواری کرد: که این رویداد علمی فضای را در جهت تبادل دانش وتجربیات وارتقاء وتوسعهٔ دانش ترویچ وآموزش کشاورزی وخدمات مشاوره‌ای در سطح بین المللی وکشور ایران فراهم آورد وموجب گسترش وتقویت هرچه بیشتر پیوندهای فعالان حوزه‌های اندیشه وعمل، استادان دانشگاه، صاحبنظران ودانش پژوهان، مسئولان ومدیران، دانشجویان وکار‌شناسان این حوزه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز