خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان:

طرح‌های سرمایه‌گذاری بنادر نقش کلیدی در توسعه اقتصاد ملی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۲۷۹

استاندار هرمزگان گفت: طرح‌های سرمایه‌گذاری سازمان بنادر و دریانوردی به ویژه در استان هرمزگان نقش کلیدی در توسعه اقتصاد ملی، تأمین رفاه و معیشت ساحل‌نشینان دارند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مهدی دوستی، در نشستی با مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در حل مسائل دریایی و بندری پیشگام است و این مهم در بندر شهید رجایی به عنوان کانون مهم توسعه تجارت دریایی منطقه کاملاً مشهود است.

وی گفت: در راستای بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت دریا برای کمک به معیشت مردم ساحل‌نشین، اداره‌کل بنادر و دریانوردی با هم‌افزایی و مشارکت سایر نهادهای برنامه‌ای خود را بر اساس طرح‌های جامع تدوین شده دنبال نماید و مجموعه استانداری نیز در مسیر تحقق برنامه‌هایی که باعث پیشرفت و توسعه فعالیت‌های دریا محور و اقتصاد دریا پایه شود همراه خواهد کرد.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از وضعیت طرح‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری در بنادر استان از شرق تا غرب و مجتمع بندری شهید رجایی، فاز سوم طرح توسعه این بندر تجاری و کانتینری و همچنین آخرین وضعیت ترخیص و روند بارگیری کالاهای اساسی پرداخت.

حسین عباس‌نژاد، تقویت دیپلماسی دریایی و همگرایی حداکثری با جامعه محلی را در شکوفایی اقتصاد دریا محور اثرگذار دانست و افزود: یکی از طرح‌های جدی در اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسعه بنادر منطبق با طرح‌های جامع و اهتمام در جهت توسعه بنادر کوچک با هدف ایجاد اشتغال مولد و گسترش سفره معیشت ساحل‌نشینان است که با جدیت دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای توسعه طرح‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری در بندر شهید رجایی، تکمیل فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی و توسعه اسکله‌های نفتی مجتمع بندری شهید رجایی را ضروری دانست و عنوان کرد: این طرح‎‌ها با روند خوبی در حال اجرا است و در هفته دولت امسال نیز شاهد بهره‌برداری از چندین پروژه بزرگ دریایی و بندری خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز