خبرگزاری کار ایران

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس:

50 مهد کودک امسال با طرح «ریحانه» فعالیت خود را آغاز می کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۹۴۶

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس گفت: 50 مهدکودک امسال با همکاری شهرداری با عنوان طرح «ریحانه» فعالیت خود را آغاز می کنند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسین امیدی، در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته خبرنگار برگزار شده بود ، افزود: خانواده ها در مساجد با فراغ خاطر کودک خود را به مهد بسپارند و خودشان به عبادت و کار مسجد بپردازند، همچنین ایجاد شوراهای حل اختلاف در مساجد با حضور ریش سفیدان محلات از دیگر برنامه های این ایام است.

مدیر ستاد «فهما» استان فارس با اشاره به اینکه 31 مرداد روز جهانی مسجد را پیش رو داریم که روز جهانی مسجد با توجه به اهمیت سیاسی و فرهنگی روز مورد اعتنا و توجه است روزی است که مسجد «الاقصی» را رژیم صهیونیستی به آتش می کشد، اضافه کرد: این روز، روز تکریم مسجد شد.

 امیدی با یادآوری این مطلب که مسجد محلی امن برای فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در صدر اسلام بود و حضرت رسول (ص) مسجد را به عنوان محل تمام تحولات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی قرار دادند، اظهار کرد: امام (ره) هم از مسجد ترویج افکار انقلابی را قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه در زمان ظهور حضرت مهدی (عج) هم مسجد به عنوان مرکز خلافت معرفی می شود، افزود: نزدیک به پنج هزار مسجد و حسینیه در فارس وجود دارد اگر مسجد در راستای تحول محلات و در زمینه امور اجتماعی و رفع مشکلات مردم فعالیت می کنند، محل اثر هستند و برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در مساجد برگزار می شود.

 امیدی گفت: 300 کتابخانه مخزن دار و باز در جوار مساجد وجود دارد و ایجاد مهدهای کودک در جوار مسجد در دستور کار قرار گرفته است .

وی با اشاره به اینکه از ابتکار و کارهایی است که برای قوی تر شدن نهاد مسجد انجام می شود، اظهار کرد: بیش از 20 مسجد کارهای علمی مناسبی برای تقویت بنیه علمی نوجوانان و جوانان انجام می دهند.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه چندین کارگاه آموزشی مخصوص فعالان فرهنگی و مدیران کانون ها به زودی برگزار می شود، اظهار کرد: نزدیک به یک هزار و 400 باب کانون فرهنگی هنری مساجد در فارس وجود دارد و در اساسنامه کانون های مساجد آمده است، هر مسجدی که مجوز تاسیس کانون را بگیرد، مجوز برگزاری دوره های مختلف را دارد و نباید وجهی دریافت کند و باید دوره های برگزار شده، وجهه عام المنفعه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مجوز برگزاری دوره های آموزشی در مسجد به صورت رایگان وجود دارد، افزود: این اتفاقات در راستای تقویت یکدیگر است و همیشه سعی شده است برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در مساجد برگزار شود اما قصد تقابل آموزشگاه های خصوصی موجود را نداریم.

خاطرنشان می شود؛ در پایان این نشست از خبرنگاران حوزه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز