خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت استان:

ایجاد شهرک صنعتی معدنی یکی از نیازهای اصلی صنعت قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۹۳۲

رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت: توسعه صنایع معدنی در استان از اهداف ما است و باتوجه به پراکنش واحدهای صنعتی به دنبال ایجاد شهرک صنعتی معدنی هستیم تا فرآوری معدنی انجام داده و از خام فروشی جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عزیزالله افضلی در نشست خبری با اصحاب رسانه که عصر امروز در سالن جلسات شرکت شهرک‌های صنعتی استان برگزار شد، گفت: شاخصه استان قزوین صنایع کوچک و متوسط است و صنایع بزرگ در استان انگشت شمار است.

رئیس سازمان صمت استان قزوین ادامه داد: ۳ هزار و ۵۲۳ واحد صنعتی داریم که در آن‌ها ۱۵۲ هزار و ۷۹۴ نفر مشغول به کار هستند و ۲۰۴ هزار و ۲۳۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی بیان کرد: ۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی فعال در استان وجود دارد که در آن یک‌هزار و ۳۰۰ نوع محصول تولید می‌شود و قطب تولید بطری‌های شیشه‌ای بویژه در بخش دارویی هستیم و ۶۰ درصد محصولات شوینده کشور هم در قزوین تولید می‌شود.

این مسئول افزود: همچنین بزرگترین تولیدکننده قطعات خودرویی هستیم و ایجاد شهرک تخصصی قطعات خودرویی در دستور کار قرار دارد و مطالعات آن در دست اقدام است و دنبال این هستیم زنجیره تامین را تا محصول نهایی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در تولید کاشی و سرامیک و صنایع فولادی هم از استان‌های پیشرو هستیم البته دنبال تولید آن دست از صنایع فولاد هستیم که در فرآیند تولید به مار می‌رود و به دنبال بخش آب‌بر فولاد نیستیم.

افضلی اظهار کرد: یکی از تاکیدات حوزه اقتصادی استان تبدیل شدن قزوین به قطب لوازم خانگی است و اقداماتی در این حوزه انجام شده است.

بروزرسانی ماشین آلات از نیازهای اساسی در صنایع قزوین است

وی ادامه داد: در بخش صنایع دانش بنیان باتوجه به رویکردهای تیم اقتصادی استان پیگیری‌های مستمر انجام می‌شود و مجموعه صمت با پارک علم و فناوری همکاری خواهد داشت و تلاش شده در شهرک‌های صنعتی تقاضامحور از دانش بنیان‌ها حمایت بیشتری صورت گیرد.

رئیس سازمان صمت استان قزوین بیان کرد: عدم علاقه بانک‌ها به اعتبارات سرمایه ثابت یکی از چالش‌هایی است که با آن مواجه هستیم، درحال حاضر در استان ۲۶۰ طرح صنعتی با پیشرفت بالای ۴۰ درصد داریم که با تزریق منابع، سرعت پیشرفت آن‌ها افزایش می‌یابد، از طرف دیگر آئین نامه پرداخت تسهیلات به طرح‌های با پیشرفت ۶۰ درصد هم از چالش‌های ما است.

این مسئول عنوان کرد: بروزرسانی و بهسازی ماشین آلات هم یکی از نیازهای صنایع استان است و نیاز داریم بانک‌ها در این زمینه هم تسهیلات ویژه پرداخت کنند و در این حوزه هنوز به میزان مطلوب نرسیده‌ایم.

وی بیان کرد: درحال حاضر دو هزار میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش با سود مناسب نیاز داریم.

افضلی بیان کرد: برای جذب سرمایه‌گذار خارجی هم برنامه‌هایی داریم و ایجاد شهرک تخصصی سرمایه‌گذار خارجی از مواردی است که می‌تواند مطرح باشد.

وی اظهار کرد: در حوزه تجارت و مشاغل خانگی توسعه صنعت فرش استان و احیای برند فرش قزوین در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان صمت استان قزوین افزود: توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان باتوجه به پراکنش جمعیتی در راستای اصلاح نظام توزیع از موضوعاتی است که مد نظر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز