خبرگزاری کار ایران

بند سنگ و ملات آبخیز دهملا شاهرود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۷۲۵

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود با بیان اینکه پروژه بند سنگ و ملات حوزه آبخیز دهملا در حال ساخت است، گفت: این طرح هم اکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ایلنا از سمنان، محمدرضا کشاورزیان ضمن بیان اینکه طرح‌های آبخیزداری یکی از راهکارهای مؤثر برای جلوگیری از سیلاب تلقی می‌شود، ابراز داشت: بر همین اساس برای جلوگیری از فجایع تلخ و جبران ناپذیر طرح‌های آبخیزداری طراحی و اجرایی می‌شود که شهرستان شاهرود نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی ضمن بیان اینکه بند سنگ و ملات حوزه آبخیز دهملا ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: حجم این پروژه یک هزار و ۴۵۰ متر مکعب برآورد شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزدای شهرستان شاهرود با بیان اینکه بند خاکی حوزه آبخیز دهملا نیز با حجم ۱۳ هزار و ۴۰۰ مترمکعب در حال ساخت است، ابراز داشت: پیشرفت فیزیکی این طرح ۳۰ درصد ارزیابی شده است که پیش بینی می‌شود بتواند در مهار سیلاب منطقه اثر گذار باشد.

کشاورزیان با اشاره به اینکه اعتبارات این طرح از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان سمنان تأمین شده است، تصریح کرد: این طرح به تازگی شروع شده است که پیشرفت نسبتاً خوبی دارد که امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی افزود: یکی از مزیت‌های عمده علاوه بر کنترل و مهار سیلاب طرح‌های آبخیزداری جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش پوشش گیاهی است که این طرح در حوزه دهملا می‌تواند به تقویت پوشش گیاهی منطقه نیز کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز