خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان:

معطلی ۴۰۰‌ سرمایه‌گذار در منطقه آزاد / رد لایحه توسعه منطقه آزاد انزلی وجهه قانونی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۳۱۱

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه ۴۰۰ سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی معطل مانده‌اند گفت: مخالفت گروه کارشناسی مجمع تشخیص مصلحت نظام با لایحه افزایش محدوده منطقه آزاد انزلی ارزش قانونی ندارد.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، سید کاظم دلخوش اباتری گفت: مصوبه توسعه منطقه آزاد انزلی پیشتر پس از رد شدن از سوی شورای نگهبان با یکسری اصلاحات دوباره در مجلس شورای اسلامی تصویب شده بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه در حدود بیش از چهار سال برای الحاق بخش‌هایی به منطقه آزاد انزلی زحمت کشیده شده است افزود: تقریبا نزدیک به ۴۰۰ سرمایه‌گذار داریم که برای انجام سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اعلام آمادگی کرده‌اند اما معطل شده و تاکنون این موضوع محقق نشده و بر زمین مانده است.

دلخوش اباتری تصریح کرد: با پیگیری‌های زیادی که انجام شد و با مصوبات مختلف مجلس، شاهد رفت و برگشت برخی از مصوبات لایحه توسعه منطقه آزاد انزلی بین شورای نگهبان و مجلس بودیم که در نهایت این نهاد و مجمع تشخیص مصلحت نظام دو اشکال را به این مصوبات وارد دانستند.

وی رعایت مسائل زیست محیطی و کاربری اراضی کشاورزی را دو اشکالی که مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان روی آن تاکید داشتند خواند و افزود: هر دو این اشکالات پس از بررسی‌های لازم حل شد و پس از مصوبه مجلس شورای نگهبان هنوز رسیدگی کامل نکرده و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم با گروه نظارتی خود و رئیس مناطق آزاد کشور تشکیل جلسه داده است.

نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس ابراز داشت: به اعتقاد من دیدگاه‌های جلسه نظارتی کارشناسان مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدگاه‌های مثبتی نبوده و احتمالا اطلاعاتشان نسبت به مناطق آزاد کشور کم است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان ادامه داد: قاعده کار این است که اگر بین مجلس و شورای نگهبان اختلافی باشد آن مورد اختلافی جهت حل و فصل به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود اما در حال حاضر مجمع تشخیص در موضوع توسعه منطقه آزاد انزلی پیشتازی کرده است که نباید این اتفاق می‌افتاد.

دلخوش اباتری با بیان اینکه مجلس نظرات شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام را در باب توسعه منطقه آزاد انزلی پیش‌تر تامین کرده است خاطرنشان کرد: به عقیده من مخالفت گروه کارشناسی مجمع تشخیص مصلحت نظام با لایحه افزایش محدوده منطقه آزاد انزلی ارزش قانونی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز