خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان زندان‌های کل کشور:

50 درصد زندانیان کشور مرتبط با ماد مخدر است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۸۶۸

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌های کشور گفت: ۵۰ درصد زندانیان کشور را مجرمان مرتبط با مواد مخدر تشکیل می‌دهند و ظرفیت زندان بسیار محدود است و فضای کمی داریم و باید ورود حداقلی و زندان آخرین مجازات باشد تا این فضا زیاد اشغال نشود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، محمود ضیایی فرد در آیین تکریم و معارفه مدیرکل زندان‌های استان قزوین که در سالن عدالت دادگستری کل برگزار شد، گفت: خداوند دوست دارد  کسانی که استمداد می‌طلبند مورد حمایت و یاری قرار گیرند و از آنجا که انسان همواره بدنبال جلب رضایت خداوند است باید دانست برآورده کردن نیاز مردم به رضایت الهی منجر می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌های کشور افزود: معمولا بیشتر افرادی که به دستگاه قضایی مراجعه می‌کنند مشکلات زیادی دارند و گرفتارند و کسانی که در زندان هستند استیصال بیشتری دارند و کمک به آن‌ها یک وظیفه اخلاقی و دینی است.

وی عنوان کرد: در اجرای سیاست کاهش جمعیت کیفری که مهم‌ترین اولویت در دستگاه قضا است، افراط و تفریط نباید صورت گیرد تا به اصل برنامه صدمه بزند لذا طرح ساماندهی جمعیت کیفری زندان‌ها مطرح شده و در حال اجرا است.

این مسئول یادآورشد: آثار اجرای سیاست کاهش جمعیت کیفری متعدد است و در صورت اجرای هدفمند آن شاهد ایجاد فضای بیشتری برای امور فرهنگی خواهیم بود.

ضیایی فرد اظهار کرد: اگر فضای مناسبی داشته باشیم به اشتغال توجه بیشتری می‌شود و یکی از مهمترین علت وقوع جرم بیکاری است که افراد را به سمت وقوع جرم می‌برد لذا  اگر اشتغال زندانیان شکل بگیرید دیگر افراد به جرم بر نمی‌گردند.

وی بیان کرد: با کاهش جمعیت کیفری همچنین طبقه بندی زندانیان با ایجاد فضای مناسب صورت می‌گیرد و می‌توان کارهای فرهنگی اثربخش را توسعه داد و متناسب با جرم و شخصیت هر زندانی برنامه اصلاح و تربیت را اجرا کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌های کشور افزود: با کاهش جمعیت کیفری در واقع خانواده‌های کمتری درگیر زندان می‌شوند و آسیب‌های اجتماعی نیز کمتر می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر ۷۰۰ روحانی در کارهای فرهنگی فعالیت می‌کنند و این کار را توسعه خواهیم داد.

ضیایی فرد اظهار کرد: استان قزوین از نظر تعداد نیروی انسانی کمبود زیادی دارد و ۴۸ درصد تصدی‌ها خالی است و کار سخت شده است.

در ادامه ضمن تقدیر از حمیدرضا جهانگیری مدیرکل سابق، فرهاد بهرامی به عنوان مدیرکل جدید امور زندان‌های استان قزوین منصوب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز