خبرگزاری کار ایران

کشف کلاهبرداری یکصد میلیارد ریالی در تبریز

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۰۸

متهم با استفاده از گوشی‌های پیشرفته مدل بالا که از مامورین زندان خریداری ووارد سایت نظام پزشکی استان آذربایجان شرقی شده وآدرس ومشخصات پزشکان را استخراج وبا معرفی خود به عنوان مدیر شرکت نفت ویا به عناوین مختلف واغفال شکات با شگرد موصوف وکشاندن آن‌ها به پای دستگاه خود‌پرداز اقدام به کلاهبرداری ازمردم درسطح کشور می‌نمود.

ایلنا: مجرم زندانی که با تشکیل باندی در داخل زندان اقدام به کلاهبرداری از ۸۰ نفر به شیوه کارت به کارت نموده بود شناسایی شد.
به گزارش ایلنا، رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: پرونده‌ای از شعبه ۱۵بازپرسی دادسرای عمومی وانقلاب تبریز به این پلیس ارجاع و با توجه به اهمیت موضوع حسب دستور به اداره عملیات ویژه ارجاع و از شاکی پرونده به هویت خانم دکتر(ف - ج) درخصوص شکایت وی تحقیق به عمل آید.
بر اساس این گزارش صابر عباس‌زاده افزود: شاکی در شکایت خود عنوان کرده بود: شخصی به هویت(س) ضمن تماس تلفنی با اینجانب خود را مدیر عامل شرکت نفت معرفی و اظهار داشت: ما می‌خواهیم ۳۰نفر از کارمندان نسوان جهت انجام ویزیت به شما معرفی نماییم و حق ویزیت را از طریق کارت به کارت به حساب واریز خواهیم نمود به اصرار وی بنده را به نزدیک‌ترین عابر بانک کشانده و عملیات گفته شده از سوی نامبرده اقدام و متوجه شدم مبلغ ۱۶میلیون تومان ازحساب بنده برداشت شده است از متهم شکایت و تقاضای رسیدگی کردم.
وی ادامه داد: دراین خصوص تمام اقدامات فنی از سوی اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی انجام و مته‌مان در استانهای رشت و البرز شناسایی و اکیپی به منظور دستگیری آنان اعزام شد.
عباس‌زاده افزود: پس از ثبت و صدور پرونده و انجام تشریفات قانونی پرونده از سوی معاون دادستانی دادسرای عمومی وانقلاب کرج به اداره ۱۴پلیس آگاهی کرج ارجاع وبا بررسی متهمین سابقه دار مشخص شد متهم اصلی پرونده به هویت(ف - ح) دارای سوابق کیفری باز داشت موقت در زندان قزلحصار کرج که به اتهام کلاهبرداری‌های متعدد و به اتهام خریدو فروش مواد مخدر از نوع شیشه به وزن۷۰۰/۱گرم محکوم به اعدام شده است.
وی گفت: با اخذ مجوز قضایی از شعبه ۱۱دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب کرج متهم موصوف از زندان قزلحصار تحویل ودرحضور قاضی شعبه ۱۱دادیاری از وی در خصوص اتهام وارده وسایر بزه‌های ارتکابی تحقیق که صراحتا علاوه براینکه به بزه انتسابی معترف به سایر پرونده‌های مسبوق به سابقه این یگان نیز اعتراف واظهار داشت: بنده با استفاده از گوشی‌های پیشرفته مدل بالا که از مامورین زندان خریداری ووارد سایت نظام پزشکی استان آذربایجان شرقی شده و آدرس و مشخصات آنهارا استخراج و با معرفی خود بعنوان مدیر شرکت نفت ویا به عناوین مختلف واغفال شکات با شگرد موصوف و کشاندن آن‌ها به پای دستگاه خود‌پرداز اقدام به کلاهبرداری از مردم در سطح کشور نموده‌ام.
عباس‌زاده ادامه داد: متهم در ادامه اعترافات خود بیان کرد که با همدستی سایر مجرمان در زندان قزلحصار بنام‌های(ح - ح)،(د - الف)،(ح - ق)،(ت - غ) و(ح - ب) با عناوین(سرهنگ یا سرگرد ناجا –برنده شدن در طرح‌های مختلف همراه اول) اقدام به کلاهبرداری به مبلغ یکصد میلیاردریال نموده و پس از تخلیه حساب وجوه کلاهبرداری شده از طریق اشخاصی به هویت‌های(غ - ن)،(الف - ج) و(ق - م) که در بیرون اززندان به سر می برند به صورت گسترده و کاملا سازمان یافته برداشت وجه نقد صورت می‌گرفت.
رئیس پلیس آگاهی استان در پایان افزود: پس از اتمام تحقیقات پرونده در معیت متهم مذکور به نظر مقام قضایی ارسال با تشدید قرار مناسب روانه زندان قزل حصار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز