خبرگزاری کار ایران

آمادگی حفاری شمال برای انجام عملیات حفاری ارزانتر از خارجی‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۰۰۵

به استحضار می رساند که هم اکنون دکل حفاری دریایی سحر ۱ در خلیج فارس بیکار است و شرکت حفاری شمال حاضر به ارائه خدمات با نرخ حداقل ده هزار دلار روزانه کمتر از دکل های خارجی موجود(مانند DD۴، DD۲، DD۶، آبان ۸ و…) است.

در پی انتشار اعلامیه ای از سوی رکن الدین جوادی؛ مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران، مبنی بر " ممنوعیت خرید یا اجاره کالا یا دکل خارجی در صورت وجود مشابه داخلی "، مدیر عامل شرکت حفاری شمال از آمادگی این شرکت برای انجام عملیات حفاری ارزانتر از خارجی ها خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت حفاری شمال، هدایت اله خادمی؛ مدیر عامل شرکت حفاری شمال در پی اعلامیه شرکت ملی نفت ایران، طی نامه ای خطاب به مدیران عامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب، نفت و گاز پارس، پتروپارس و نفت فلات قاره اعلام کرد، شرکت حفاری شمال آمادگی ارائه خدمات حفاری به شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی نفت را دارد.

در این نامه آمده است: " عطف به دستور جناب آقای مهندس جوادی معاون محترم وزیر و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در خصوص بکارگیری ظرفیت مازاد پیمانکاران ایرانی بجای خارجی ها و ضمن تشکر از این دستور مهم، به استحضار می رساند که هم اکنون دکل حفاری دریایی سحر ۱ در خلیج فارس بیکار است و شرکت حفاری شمال حاضر به ارائه خدمات با نرخ حداقل ده هزار دلار روزانه کمتر از دکل های خارجی موجود(مانند DD۴، DD۲، DD۶، آبان ۸ و…) است.

در بخش خشکی هم یکسالی است که یک دستگاه NDC۱۱۷ بیکار است گرچه به یکی از محل های حفاری مناطق نفتخیز جنوب طبق دستور حمل و برپا شده است ولی شروع بکار داده نشده است.

لطفا در صورت امکان محبت فرمائید و اگر فضایی وجود دارد بتوانیم جایگزین شویم تا از بیکار شدن نیروها جلوگیری به عمل آید. "

به گزارش ایلنا، در روزهای اخیر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در نامه ای به تمام شرکت های نفتی دستور توقف خرید یا اجاره کالا یا دکل خارجی را به شرکت های زیرمجموعه خود را ابلاغ کرد.

رکن الدین جوادی معاون وزیر نفت در نامه ای به شرکت های بزرگ توسعه ای و بهره برداری نفتی ایران همچون مناطق نفتخیز جنوب، مناطق نفت مناطق مرکزی، مهندسی و توسعه نفت، نفت فلات قاره، نفت و گاز اروندان، نفت و گاز پارس و شرکت ملی حفاری دستور داد تا خرید یا اجاره کالا یا دکل خارجی ممنوع شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز