خبرگزاری کار ایران

امسال ۶ هکتار از مراتع همدان در آتش سوخت

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۷۸۱

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان همدان با اشاره به کنترل و پیشگیری از حریق در مراتع استان، گفت: در سال‌جاری شش هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان دچار حریق شد.

به گزارش ایلنا از همدان، سرهنگ مهدی نوری با بیان اینکه هر ساله با فرارسیدن فصل تابستان و خشک شدن مراتع احتمال وقوع حریق افزایش می‌یابد، اظهار کرد: امسال سه مورد آتش‌سوزی در مراتع استان همدان رخ داده که منجر به از بین رفتن شش هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان همدان تصریح کرد: در سال گذشته نیز حریق در مراتع و نقاط جنگلی استان کنترل شده بود که پنج فقره آتش‌سوزی رخ داد که ۵.۵ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان در آتش سوخت.

وی با اشاره به اقدامات یگان حفاظت در زمینه پیشگیری از آتش‌سوزی، افزود: ایجاد آتش‌بُر به مساحت ۳۰ هکتار، ایجاد آتش بُر در جنگل‌کاری‌های حاشیه جاده‌ها به مساحت ۶۰ هکتار، آموزش دهیاران، تشکیل و ساماندهی همیاران طبیعت، استفاده از دیوارنویسی و هشدارهای تبلیغاتی، برگزاری مانورهای اطفاء حریق و تبلیغات و اطلاع‌رسانی در فضای مجازی، برگزاری جلسات مختلف هماهنگی اطفاء حریق، تجهیز نیروهای یگان حفاظت و تخصیص وسایل اطفاء حریق برای تمامی شهرستان‌ها از اقدامات یگان حفاظت است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان همدان با بیان اینکه تجهیزات اطفاء حریق به صورت تمرکزی به استان‌ها داده شده است، خاطرنشان کرد: بخش زیادی از تجهیزات دریافت شده و مجدداً قرار است تجهیزات داده شود.

وی با اشاره به شهرستان‌های حساس در زمینه حریق، ادامه داد: مناطق جنگلی گاماسیاب، گیان و سیاه‌دره در شهرستان نهاوند و دامنه‌های الوند، گردنه اسدآباد و حاشیه جاده‌ها از نقاط حساس در زمینه آتش‌سوزی هستند.

نوری با بیان اینکه مردم می‌توانند هر گونه آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان را با شماره ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ یگان حفاظت به‌صورت شبانه‌روزی گزارش دهند، تأکید کرد: طبیعت‌گردان و مسافران از روشن کردن آتش در مراتع و جنگل خودداری کرده و در صورت ضرورت قبل از ترک محل نسبت به خاموش کردن آتش اقدام کنند همچنین از رها کردن شیشه و بطری‌های شیشه‌ای در طبیعت خودداری کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان همدان اظهار کرد: گاهی مردم آتش‌سوزی باغات را به ۱۵۰۴ گزارش داده می‌شود در صورتی که یگان حفاظت برای خاموش کردن مراتع و جنگل است و تخصصی در اطفاء حریق باغات ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز