خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان:

11طرح منابع طبیعی استان همدان در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۱۹۴

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت که ۱۱ طرح حوزه آبخیزداری، توسعه جنگل و حفاظت منابع طبیعی با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و ۹۶ میلیون تومان همزمان با هفته دولت در مناطق مختلف استان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایلنا از همدان، اسفندیار خزائی افزود: از این تعداد، هفت پروژه حوزه آبخیزداری است که در حوزه های آبخیز شهرستان های بهار، ملایر، فامنین، نهاوند، کبودرآهنگ و رزن اجرا شده، ضمن اینکه یک طرح نیز مربوط به توسعه جنگل با نهال و سه پروژه در رابطه با احداث کمربند حفاظتی در عرصه های منابع طبیعی استان همدان است.

وی ادامه داد: طرح های آبخیزداری در قالب اقدامات مکانیکی شامل احداث بندهای سنگی- ملاتی در سطح ۹ هزار و ۸۵۰ متر مکعب، عملیات گابیونی در سطح ۲ هزار و ۵۰ متر مکعب و عملیات خشکه چین به حجم یک هزار و ۷۰ متر مکعب انجام شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اضافه کرد: یک طرح توسعه جنگل کاری نیز به وسعت ۸۰ هکتار در شهرستان اسدآباد اجرا و آماده بهره برداری شده است.

خزائی با بیان اینکه در عملیات جنگل کاری از گونه های سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه استفاده شده است، گفت: برای اجرای طرح های توسعه جنگل کاری از گونه های با نیاز آبی کم همچون «داغداغدان»، «بنه» و «سنجد» استفاده شده است.

وی گفت: با توجه به اهمیت حفظ و توسعه عرصه های منابع طبیعی نزدیک به ۵۰ کیلومتر کمربند حفاظتی شامل هشت کیلومتر در شهرستان درگزین، ۴۲ کیلومتر در نهاوند و با ایجاد بنچمارک (بلوک سیمانی) مرز بین اراضی ملی و مستثنیات مردم  مشخص شده است تا از تصرف اراضی ملی جلوگیری شود.

وی افزود: هدف از اجرای طرح های حوزه منابع طبیعی حفاظت و تثبیت خاک، کنترل روان آب های سطحی، افزایش نفوذپذیری آب و انتقال آن به سفره های آب زیرزمینی، بهبود پوشش گیاهی، ممانعت از تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز