خبرگزاری کار ایران

اجرای کمربند حفاظتی در مناطق بحرانی و جنگلی

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعلام کرد: امسال در برنامه کاری این سازمان محورهای هفتگانه ای تعریف شده که یکی از آنها اجرای کمربند حفاظتی در مناطق بحرانی و جنگلی به ترتیب برای پنج هزار خانوار و دو هزار کیلومتر است.

به گزارش ایلنا، مسعود منصور در جمع رییسان اداره های ممیزی و حدنگاری اراضی اداره های کل منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افزود: «طرح هفت» بر پایه سیاست های سازمان جنگل ها طراحی شده و اقدام های زیربنایی را در قالب هفت محور شامل می شود که با اجرای این طرح افزون بر کاهش عوامل تخریب در عرصه های منابع طبیعی، تحرک و انگیزه بیشتری در واحدهای اجرایی ایجاد می کند.

به گفته منصور، محورهای این طرح برای اجرا در امسال شامل توسعه حفاظت مشارکتی در سطح 12 میلیون هکتار، تثبیت مالکیت و کاداستر اراضی ملی و موات در سطح 20 میلیون هکتار و تشخیص و تعیین حریم و کاداستر اراضی مستحدث و ساحلی به میزان چهار هزار و 318 کیلومتر است.

این مسئول درباره محورهای دیگر این برنامه هفتگانه اضافه کرد: تهیه نقشه‌های اراضی تخصیص یافته و تلاش برای اخذ حقوق دولت به ترتیب 750 هزار هکتار و یک هزار میلیارد ریال از برنامه های امسال است.

به گفته وی، همچنین تعیین تکلیف اراضی اختلافی (ماده واحده) برای 50 هزار پرونده و تامین سوخت مناسب در کنار تکمیل بانک اطلاعات جامع زمین برای 30 هزار پلاک از دیگر محورهای دستور کار سال 1395 است.

منصور تاکید کرد تامین منابع اعتباری لازم برای این طرح، امکان اجرای کامل آن را فراهم می سازد.

 

کد خبر : ۳۷۹۱۸۱