خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

توزیع ۷۰ دستگاه پنل خورشیدی در بین عشایر آذربایجان غربی/عشایر استان در تولید شیر رتبه اول کشور را کسب کردند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۹۶۱

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان غربی با ۲۰ هزار و ۴۰۰ خانوار عشایری رتبه سوم کشوری را از حیث عشایرنشینی به خود اختصاص داده است.

علی ناجی در گفت و گو با ابلنا، با بیان اینکه عشایر با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تولید دارند، افزود: عشایر استان در تولید شیر صنایع دستی رتبه نخست و تولید گوشت و پروتئین در رتبه‌های دوم و سوم کشوری قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه عشایر آذربایجان غربی دارای حدود ۲ میلیون واحد دامی سبک است که هر ساله با آغاز فصل کوچ به مناطق ییلاقی کوچ می‌کنند، گفت: شهرستان خوی، ماکو، ارومیه، پیرانشهر، میاندوآب‌ و اشنویه بیشترین جمعیت عشایری استان را در خود شامل می شوند.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌غربی با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای حل مشکلات عشایر استان، تصریح کرد: بازسازی راههای عشایری، انتقال آب به واسطه لوله جهت تامین آب آشامیدنی در محل چادرهای عشایر و با توجه به اینکه به دنبال خشکسالی‌های اخیر آب آشامیدنی عشایر و دام های آنها با چالش مواجه شده بود که در این راستا علاوه بر خرید آبشخورهای دامی، تانکرهای سیار هم در حال خرید است که در صورت نیاز به عشایر تحویل داده می‌شود.

به گفته ناحی، آذربایجان غربی با ۲۰ هزار و ۴۰۰ خانوار عشایری رتبه سوم کشوری را از حیث عشایرنشینی به خود اختصاص داده است.

ناجی هم چنین به اختصاص پنل های خورشیدی به عشایر اشاره و اظهار کرد:  براساس تفاهم‌نامه ای در این زمینه، شرکت توزیع برق متعهد شده پنل خورشیدی در اختیار عشایر قرار دهد و همچنین این اداره‌کل از محل منابع داخلی خود اقدام به تامین آنها کند که در این راستا امسال ۷۰ دستگاه توزیع شده و ۲۳۰ دستگاه دیگر هم خریداری شده که در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز