خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

پرداخت ۲۰میلیاردتومان تسهیلات دامدارکارت به عشایر خراسان شمالی

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۹۳۵

رئیس اداره بهسازی و بودجه اداره کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب دامدارکارت به ۴۲۰ نفر از عشایر این استان پرداخت شد.

به گزارش ایلنا از بجنورد، مهدی خانی  افزود: یک هزار و ۲۰۰ نفر از عشایر خراسان شمالی برای دریافت تسهیلات دامدار کارت در سامانه "سیتا" جهاد کشاورزی ثبت نام کردند که تنها ۴۲۰ نفر از این تولیدکنندگان موفق به دریافت این منابع تسهیلاتی شدند.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات در قالب دامدار کارت اکنون متوقف شده است، تصریح کرد: ۷۸۰ فقره پرونده عشایر استان در انتظار دریافت این تسهیلات است که از این تعداد؛ ۴۰۰ فقره پرونده تکمیل و به بانک معرفی شده و مابقی هم در دست پیگیری است.

رئیس اداره بهسازی و بودجه اداره کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: دامدار به ازای هر راس دام سبک ۳۹۰ هزار تومان تسهیلات با نرخ ۱۰ درصد دریافت می کند و سقف این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان است. 

وی خاطرنشان کرد: با رایزنی و هماهنگی های انجام شده با بانک کشاورزی استان قرار شد تا پرداخت این تسهیلات بدون لحاظ کردن دیرکرد بانکی انجام شود و شرایط برای این دامداران تسهیل شود.  

خانی ادامه داد: پرداخت این تسهیلات فرصتی برای تامین نقدینگی عشایر و کمک به تامین نهاده های دامی مورد نیاز این تولیدکنندگان است.  

با توجه به حذف ارز ترجیحی و هدفمندی یارانه های بخش کشاورزی و برای کمک به تامین علوفه دامی مورد نیاز عشایر ۲۰ هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات "دامدار کارت" با سود بسیار پایین به عشایر کشور اختصاص یافت.

عشایر خراسان شمالی ۷۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید ۲۵ درصد گوشت استان، هشت درصد گوشت قرمز عشایر کشور را تولید می کنند.

سرانه دام عشایر خراسان شمالی بیش از میانگین کشوری است و به طور میانگین هر خانوار عشایر این استان ۱۸۰ راس دام سبک دارد که این سرانه در کشور ۱۳۰ راس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز